Set kurus Shaklee: Perbezaan antara Lecithin dan OmegaGuard Shaklee



Cdt to Kakak Ridwan Afif

Mesti anda tertanya-tanya kan. Dalam set Kurus Shaklee ada dua pilihan untuk setiap fungsi. Apa kelebihan setiap pilihan-pilihan ini? Mungkinkah tersalah pilih atau ada yang kurang efisyen sedikit? 

Okay, untuk hari ni saya akan pilih fungsi Bakar terlebih dahulu. Fungsi pembakaran lemak dan kolestrol perlu ambil Lecithin atau Omega Guard.

Persoalannya:-


  • Apa perbezaan Omega guard dan Lecithin?
  • Kenapa omega guard lebih mahal berbanding lecithin?
  • Kenapa lecithin lambat untuk nampak kesan?
  • Saya amalkan set turunkan berat badan, tapi berat tetap sama. Kenapa berat awan-kawan yang lain turun?
  • Perlu ke saya amalkan omega guard dan lecithin dalam masa yang sama?
So, what to do now? Lets start our tour with differences between function of Omega and Lecithin. Understand and choose what suits to you all.


Lecithin yang berasal dari minyak biji soya berfungsi mengemulsi lemak dan memastikan lemak kekal di dalam sistem digestive dan tidak memendapkan diri ke dinding membran menjadi lemak kental. 

Emulsi lemak bermaksud lemak itu dipecahkan molekulnya kepada lebih kecil supaya ia lebih mudah bergerak di dalam sistem pencernaan. Jadi secara logiknya Lecithin berupaya membasmi lemak yang kita makan sewaktu itu dan bukannya 'membakar' lemak sedia ada yang sudah terkumpul di dinding membran.


Jadi, boleh kurus ke guna Lecithin ni? Terpulang. Kalau tiada lemak termendap, maka kuranglah lemak terkumpul. Customer saya ramai yang mengalami kekurangan berat, ada juga yang maintain sahaja tak turun- turun. So Lecithin bukan lah pembakar lemak. Ia adalah pengemulsi lemak. Kamu perlukan sesuatu untuk keluarkan lemak yang telah teremulsi, iaitu Herblax atau Alfalfa. So, sebab itu lah, set seterusnya mesti ada fungsi DETOX.

Apa Pula Fungsi Omega Guard



OMEGA Guard Shaklee adalah minyak ikan yang diekstrak daripada ikan laut dalam berair sejuk (Artik la kot). Jenis ikannya adalah Sardin, Mackarel, herring dan Anchovie.  

Omega Guard Shaklee diperkaya dengan Omega 3. Omega 3 adalah asid lemak penting yang mengandungi  EPA dan DHA. Tahu tak apa EPA dan DHA ni? pernah tengok iklan susu bayi? Oyeah, mesti pernah kan. EPA dan DHA untuk perkembangan minda (Ting! Keluar mentol kat kepala budak) dan juga menajamkan minda. Namun, badan manusia tidak menghasilkan EPA dan DHA ni. Jangan risau, SHAKLEE kan ada! (Ok, melalut!)
Sumber Omega 3

Omega 3 berupaya meningkatkan metabolisma badan. Kandungan Omega 3 di dalam darah akan memberi signal kepada otak untuk menggunakan lemak sebagai punca tenaga. Bukan itu sahaja, minyak ikan (Omega 3) ini juga mampu mengawal nafsu makan bagi mereka yang mahu membuang lemak di badan. Kunci kejayaan bagi menurunkan berat badan adalah kebolehan seseorang mengawal selera makan. Leptin (di dalam Omega 3) inilah yang akan beri signal kepada otak dan mengehadkan rasa lapar seseorang. Dengan bahasa yang ringkas, OMEGA Guard Shaklee mampu membakar lemak dan mengawal selera makan.


Tapi apa akan jadi jika OMEGA diambil sekali dengan LECITHIN??

Jadi gabungan kedua-dua OMEGA + LECITHIN akan membantu anda menurunkan berat badan dengan lebih cepat dan berkesan.. Ditambah pula dengan pengambilan ALFALFA.SUPERBB!!!

More info tentang lecithin dan Omega Guard

Sekian dari saya,
Nadim the Engineer, 998360.

Comments

Popular posts from this blog

7 Zikir Mudah Menjemput Rezeki, kalau diamalkan anda akan terkejut Rezeki datang tak pernah HABIS !!

CARA MENGGUNAKAN STERIMAR UNTUK BAYI SELSEMA

SUSU BADAN CAIR. NI CARA PEKATKAN SUSU BADAN