Omega Guard Shaklee: Kepentingan minyak ikan

Assalamualaikum semua pembaca.

Hari ini merupakan hari pertama bulan December 2013. Sebulan sahaja lagi untuk kita akan meninggalkan tahun 2013. Betapa cepatnya masa berlari meninggalkan kita. Dalam tempoh setahun 2013 ini, pelbagai peristiwa kita dah lalui. Ada antara kita kehilangan ahli keluarga tersayang buat selama-lamanya, ada antaranya hilang tanpa berita, ada pula yang masuk-keluar hospital berulang kali, malahan ada yang putus cinta. Ops! Jangan risau, Allah hadirkan dugaan itu pada kita sebab Allah tahu sehingga mana kemampuan kita untuk menghadapi satu-satu dugaan. Bersyukurlah, Allah masih menguji kalian dengan kehilangan sebab Allah nak kalian ingati-Nya. La tahzan, innallah ma'ana.

OK, panjang mukaddimah saya malam ini. Back to our topic. Promosi shaklee bulan december ini adalah Omega Guard. 


Kalau bulan lepas adalah VIVIX yang teramat banyak kebaikannya termasuk mengurangkan kesan dan penularan kanser, tapi tidak semua orang mampu memiliki VIVIX ini. Harga VIVIX mungkin tidak mampu bagi kita yang biasa. Disebabkan kesedaran harga VIVIX yang agak tinggi ini, SHAKLEE bertindak adil dengan membuat promosi berbeza setiap bulan untuk produk-produk keluaran syarikat. So, kali ini tiba giliran Omega Guard pula.

Omega Guard merupakan sejenis makanan tambahan dalam bentuk pil lembut yang diperbuat daripada  minyak ikan. Pernah kah kawan-kawan dengar supplemen minyak ikan? Scott Emulsion?
Oyeah. Masa kecik-kecik dulu, saya paling suka makan Scott emulsion, perisa oren gitu. Siap g curi-curi makan lebih daripada 2-3 sudu sehari (Ops!) 2-3 sudu sehari tu yang jadi terlbih bijak sekarang ni.Haha! 
Nakalnya saya ketika kecil dulu, sekarang dah baik sikit, alhamdulillah.

Sebelum ini, dah 3 post saya sebenarnya bercerita pasal Omega Guard ni. Malam ni nak saya repeat lagi ke? Boleh, no hal. Cari info lain pula la kan. Untuk perbezaan Omega Guard dan lecithin bagi fungsi memecahkan lemak bagi tujuan pelangsingan badan, kawan-kawan boleh la membcanya di sini.

Okay, jom mencari apa fungsi lain minyak ikan/ Omega 3.

Penting untuk anda tahu, siapa yang memerlukan Omega Guard ini.

  1. Ibu hamil (perkembangan bayi, elakkan risiko bayi lahir pramatang)
  2. Ibu menyusu (perkembangan otak bayi
  3. kanak-kanak (Omega 3, DHA dan EPA- penting untuk perkembangan otak)
  4. Untuk pelangsingan badan (mempercepatkan pembakaran lemak)
  5. Untuk memelihara kesihatan jantung, mengelakkan strok, obesiti dan kencing manis
  6. untuk kesihatan tulang dan sendi
  7. Untuk warga tua- mengurangkan risiko lemah daya ingatan dan kemurungan, Alzheimer
Sebenarnya, kalau tidak ambil supplemen, apa makanan yang mengandungi kepekatan tinggi minyak ikan atau omega 3? 

Makanan yang kaya Omega 3 adalah:- Keperluan Omega 3 3-4 hidangan seminggu.
  1. Salmon (Expensive!)
  2. Tuna
  3. Sardin (The most affordable that we can buy)
  4. Herring
  5. Mackerel ( sama seperti sardin)
Perbezaan kandungan omega-3 pula:-

Untuk testimoni, bolehlah lawati blog master Cerry. Testimoni lain juga boleh anda jumpa di pelbagai laman blog yang hanya di hujung jari.

OK, some comment from international view,
DR. STEVE CHANEY, PH.D.
Professor of Nutrition, Biochemistry & Biophysiology
University of North Carolina Medical School
“One of the biggest mistakes people make is taking inexpensive vitamins. Mail order vitamins offering fantastic “deals” are worth just about what you pay for them. NEVER buy these vitamins or supermarket/pharmacy brands without checking them out first. Cut-rate products often contain additives, food allergens, sugar, artificial food coloring and flavoring. Many are coated with shellac or contain potentially hazardous chemicals like chlorine. Shaklee performs up to 176 separate tests for purity, freshness, potency, and safety on the raw ingredients for a single product. Products undergo as many as 262 separate quality assurance tests throughout the manufacturing process as well. In addition, all product label claims have documented substantiation.”

Sources:

Comments

Popular posts from this blog

7 Zikir Mudah Menjemput Rezeki, kalau diamalkan anda akan terkejut Rezeki datang tak pernah HABIS !!

CARA MENGGUNAKAN STERIMAR UNTUK BAYI SELSEMA

SUSU BADAN CAIR. NI CARA PEKATKAN SUSU BADAN