VITAMIN UNTUK IBU MENGANDUNG

Suplement apa masa mengandung kene ambik? Untuk pastikan baby dapat membesar dengan baik..

Klinik kesihatan normally bekalkan asid folik dan multivitamin (obimin) kepada setiap ibu mengandung. Yang tengah merancang untuk hamil pon sangat bagus ambik.

Kenapa asid folik dan obimin je?

Okey, tengok dulu fungsi dua benda ni.

Asid folik sangat penting untuk pertumbuhan dan perkembangan baby. Saraf dan tulang baby yg sempurna perlukan asid folik ni untuk completion. Kekurangan asid folik boleh menyebabkan baby cacat anggota, masalah bongkok, tulang terkeluar dan recently, bila diuji kandungan asid folik pd ibu yg kebanyakan baby yg ada masalah sumbing, ternyata ibu tu mempunyai level asid folik yg rendah.

Kekurangan asid folik banyak dah berlaku pada baby yang dilahirkan sekarang ni. Dan mostly ada masalah dengan tempurung kepala yang tak sempurna.

Kritikal, baby akan lahir secara premature atau dia tak mampu untuk survive.

Obimin- obimin merupakan multivitamin. Dan pentingnya dia sebab bekalkan iron (zat besi) pada ibu. Zat besi ni diperlukan utk membuat sel darah merah supaya boleh angkut oksigen pada baby dalam perut. Baby kita ni kat dalam tak bernafas dengan mulut atau hidung. Oksigen diberikan melalui aliran darah.

Kalau la ibu tak cukup zat besi, bacaan HB atau nama panjang dia HEMOGLOBIN akan rendah. Menandakan sel darah merah rendah. Mcm mne nak angkut oksigen pada baby? Mak pon kurang darah. Mak boleh pengsan, baby boleh lemas dan meninggal sebab tak cukup oksigen.

zat besi jugak antara vitamin yang jika terkurang dalam badan ibu boleh mnyebabkan anak dilahirkan secara pramatang. Sebab? Otak baby kecik, sel darah tak cukup, organ baby kecik, dan baby lemas kekurangan oksigen.
Ni antara simptom yang jelas ibu kekurangan darah. Oksigen tak sampai ke hujung jari. Bayangkan pada anak kat dalam macam mana keadaan kalau oksigen tak cukup?

kenapa ibu selalu cramp tanda kurang kalsium, tapi klinik tak bagi pon CALCIUM CARBONATE?

klinik kerajaan mungkin tak bagi kalau tak mintak dan tak serius. sebabnya, mati lah nak sponsor semuaaa. tapi kalau ke klinik swasta, akan ada kalsium dibekalkan bersama2 multivitamin, asid folik dan lagi satu Omega-3.

Omega-3 penting untuk pembentukan dan perkembangan otak serta mata. Kalau baby lahir, ada masalah juling, masalah kognitif, masalah pembelajaran, bukan salah mereka. Tapi salah ibu sebab tak makan makanan kaya omega-3 atau tak ambik Suplement Omega-3.

Kami di Shaklee, selalu suggest tambah lagi suplement, ESP. untuk bekalan protein bagi membantu menguatkan otot dan rahim ibu, membantu menjanakan membran sel yang kuat dan tahan lasak pada baby, dan mengelakkan baby lahir dnanti ada maslah kulit. crucial,ibu yg pernah gugur, kami wajibkan ambik ESP ni.

Dan dalam ESP ada banyak minerals lain untuk bantu perkembangan janin. Bagi ibu yang ada masalah susah nak makan, kurang selera makan wajiblah ambik ESP ni supaya baby kat dalam perut tetap membesar walaupon ibu kurang makan. Baby stress taw dia tak dapat makan!


semua nutrisi penting, dan setiapnya ada FUNGSI MASING2 UNTUK BABY.

makan banyak vitamin, takkan membuat baby besar.

tapi salah pilih brand suplement BOLEH MENYEBABKAN BABY BESAR. Sebab? Kandungan gula di dalamnya membuatkan baby besar.

Premature, kecacatan, baby mudah sakit bila dilahirkan.. Kesemua tu boleh dielakkan bila ibu ambil suplement dan nutrisi yang cukup untuk baby.

Apa kata pengguna yang dah ambik set kehamilan Shaklee?



Saksikan Video daripada Puan Fitriyatul Asyikin tentang perkongsian beliau mengamalkan sel mengandung Shaklee.
https://youtu.be/wCbra2z0EKQ

Dapatkan konsultasi penuh mengikut masalah dan condition badan melalui whatsapp 014-9408215. InsyaAllah saya akan bantu anda yang terbaik.

Your most favourite SID,
Nadim
Cod area: Shah Alam, Jalan Kebun, Meru
Postage seluruh Malaysia.

#kelasnutrisi
#nutrisiibuhamil

Comments

Popular posts from this blog

7 Zikir Mudah Menjemput Rezeki, kalau diamalkan anda akan terkejut Rezeki datang tak pernah HABIS !!

CARA MENGGUNAKAN STERIMAR UNTUK BAYI SELSEMA

SUSU BADAN CAIR. NI CARA PEKATKAN SUSU BADAN