CARA RENDAHKAN KOLESTROL DALAM DARAH UNTUK ELAKKAN STROK

Strok seluruh tubuh atau separuh tubuh sememangnya sangatla dielakkan oleh mana-mana pesakit yang mengalami masalah kolestrol tinggi. Jom rendahkan kolestrol sebelum terlambat!

Strok sekarang sudah tidak mengira usia. Kawan nadim sendiri baru 27 tahun masa diserang strok yang pertama. Dan masa tu dia baru je tahu kolestrol dia tinggi, blood pressure juga tinggi! All of sudden terus attack strok. Seorang yang bukan perokok okay!

Kolestrol tinggi kerana beberapa faktor. Antaranya: 

1. Sentiasa makan makanan yang berlemak dan ada banyak trans-fatty-acid seperti kek, biskut dan makanan segera.
2. Obesiti
3. Merokok
4. Kurang bersenam
5. Penuaan
6. Kencing manis

Kolestrol tinggi dalam darah tak menunjukkan sebarang simptom awal yer pembaca sekalian. Yang boleh kita tahu hanya melalui ujian darah yang khusus untuk tahu kolestrol tinggi atau rendah jer. Dan biasa orang kita ni memang kalau tak sakit, takde lah nak pergi buat ujian darah.


Kalau anda mempunyai masalah kolestrol terlalu tinggi dalam darah, kolestrol ni akan berkumpul pada dinding arteri(salur darah) seperti gambar di atas. Yang berkumpul pada dinding arteri tu dalam bahasa perubatannya disebut sebagai plak, semakin banyak semakin sempitlah salur darah.

Jom rendahkan kolestrol!

1. Ubah pemakanan kita. Diet control. Bukan tak makan, tapi pilih makanan yang sihat sahaja. Sayuran hijau, makan fresh² atau hanya celur dan masak air sahaja. Dan pilih makanan kurang berlemak, kurangkan makan makanan masin, kurangkan gula dan garam dalam masakan. Pizza, burger, cekedis semua tu kene stop dah. Dah tua nak makan benda² mengarut tu. Hihi

2. Exercise! Hak ni ramai yang malas. Tu sebab Malaysian merupakan

3. Kurangkan tabiat merokok. Buat macam bulan puasa pon boleh. Siang hari puasa rokok. Malam hisap rokok 1-2 batang je lah. Jimat banyak untuk sel badan kita taw. Berhenti merokok adalah lebih baik!

4. Kalau anda seorang obes atau berat tu dah terlebih-lebih, kurangkan berat badan sangat membantu merendahkan kolestrol dalam badan

5. Kawal stress! Terlalu stress boleh menyebabkan anda berisiko terkena serangan jantung disebabkan kolestrol tinggi. Jadi, kawal lah stress. Alihkan stress pada sesusatu yang boleh tenangkan diri, berlapang dada dan sentiasa positif.

6. Jika doktor describe ubat perlu diambil, ambillah ubat mengikut saranan doktor tanpa gagal. Doktor anda tahu apa yang terbaik untuk anda.

7. Tambahkan pengambilan omega-3 ke dalam diet seharian. Boleh tingkatkan pengambilan beberapa jenis ikan dan kekacang atau melalui supplements. Supplement minyak ikan dan omega-3 ni juga banyak kajian dah buktikan boleh membantu untuk penjagaan kesihatan jantung dan banyak lagi manfaat kesihatan. 

Ada kajian buktikan, pengambilan Omega-3 yang bagus 2-4gram setiap hari berjaya turunkan 25-45% trigliseride dalam darah! 

8. Vitamin B1,B2, B3, B6 dan B12 membantu untuk maintain sistem saraf yang sihat. Kesemua vitamin B ni adalah sangat sangat diperlukan bila kita nak kurangkan stress dan lawan stress. Disebabkan tu, Bcomplex dan beberapa lagi vitamin B disenaraikan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia sebagai "THE ESSENTIAL MEDICINE". 

9. Ambil makanan yang kaya dengan antioksidan seperti teh hijau, buah-buahan beri, delima dan sayuran hijau yang sangat sangat banyak. Paling mudah, ambik supplement yang bekalkan antioksidan yang superb tinggi😊

By the way, nadim ada few suggestion untuk set kolestrol ni. And proven by customer jugak yang lepas mereka consume set ni 2-6 bulan, memang ternyata bacaan kolestrol turun sangat signifikan. 


Phytocol

Sterol dan stanol tumbuhan adalah sebatian semula jadi yang ditemui dalam tumbuhan, buah, sayur dan bijian. Kajian menunjukkan bahawa apabila ditambah kepada pemakanan sihat, ia boleh memberi manfaat kepada kesihatan anda. 

Oleh kerana ia mempunyai struktur yang serupa dengan kolesterol, mereka akan bersaing untuk penyerapan dan sekaligus membantu meningkatkan kesihatan

Keistimewaan Phytocol Shaklee
  1. Dihasilkan daripada gabungan sterol dan stanol
  2. Membekalkan 2000mg sterol dan stanol setiap hari

Omega guard

Spektrum lengkap asid lemak perlu omega-3 dengan ketulenan tinggi adalah nutrien yang anda perlukan untuk badan yang kuat dan sihat.

Keistimewaan Omega guard Shaklee

Vivix

Minuman botani lazat yang mengandungi campuran botani khas Shaklee termasuk ekstrak Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Eldeberi Eropah dan Lobak Ungu.

Keistimewaan Vivix Shaklee

Campuran proprietari saintifik termaju kami adalah berasaskan anggur muscadine – salah satu buah-buahan semula jadi paling sukar diperolehi dan paling berkuasa. 

Anggur muscadine mengandungi rangkaian lengkap polifenol yang ditemui dalam anggur lain. Tidak seperti anggur lain, muscadine mengandungi pekatan luar biasa asid elagik dan elagitanin yang apabila digabungkan dengan polifenol lain, menghasilkan kuasa antioksidan yang sangat hebat.

Di Shaklee, kami memanfaatkan keberkesanan anggur muscadine ini ke dalam setiap botol Vivix menggunakan proses pengekstrakan berpaten untuk mendapatkan kepekatan yang tinggi dan mengekalkan bioaktif polifenol.


Testimoni pengguna set kolestrol shaklee





Untuk mendapatkan info yang lebih atau pembelian, boleh terus hubungi nadim seperti di bawah

 Rakan Shaklee Anda
Nadimah Muhammad (Nadim)

♥ WhatsApp : 011-10408215
♥ FB Page: gerobok Sihat
♥ FB : Nadimah Muhammad
♥ COD : Jalan Kebun, Kg Kebun Baru, Teluk Panglima Garang, Kota Kemuning, Shah Alam, Subang Jaya dan sekitarnya

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

Comments

  1. mari gabung bersama kami di Aj0QQ*c0M
    BONUS CASHBACK 0.3% setiap senin
    BONUS REFERAL 20% seumur hidup.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

7 Zikir Mudah Menjemput Rezeki, kalau diamalkan anda akan terkejut Rezeki datang tak pernah HABIS !!

CARA MENGGUNAKAN STERIMAR UNTUK BAYI SELSEMA

SUSU BADAN CAIR. NI CARA PEKATKAN SUSU BADAN