5 TIPS BEKERJA DARI RUMAH

Sejak resign ni, alhamdulillah semakin jelas matlamat dan lebih mudah dicapai.

.
Macam-macam peluang yang ada boleh grab.

.
Alhamdulillah, weekend lepas terisi dengan 2 seminar. Weekend ni ada lagi 2 event besar yang InsyaAllah bakal hadir lagi..

.
Shaklee national leader conference yg ada Mr. President Shaklee Corporation Roger Barnett, dan lead the bisnes bersama Master Norita.

.
Memilih melepaskan jawatan research dengan gaji 4000 sebulan ingat senang ke. Kecik je 4000tu  bagi orang yg dok bahagian research dah kerja 4 tahun. Tapi besar bagi orang yang optimize dengan duit sebesar tu.

.
Tapi untuk pergi jauh dengan bisnes dan besarkan anak sendiri, nadim tekad, nekad dan pasak semangat. No langgar dinding. Aku ada mentor. Shaklee ada sistem bagus dan modalnya hanya aku je lagi. Aku je!

.
Aktif, proaktif, lead and learn, adapt and adopt. Do it now! It's now or never!

Kat sini saya listkan beberapa tips bagi anda yang bekerja di rumah bersama anak-anak. Ada banyak cabaran, tapi bila kita follow betul2, insyaAllah cabaran tu senang untuk di hadapi.

1. BUAT LIST TO DO
 senaraikan segala jenis aktiviti yang perlu dibuat setiap hari. Mentor saya selalu cakap, orang yang bisnes ni kene atur masa baik-baik. Lagi-lagi yang jenis kerja bersama anak. So, setiap malam sebelum tidur, plan dulu apa nak buat esok.

Adakan buku TO-DO-LIST. Senaraikan apa yang aku nak buat esok.

Lagi senang, menu nak masak apa pon dah ditulis. Nak pikir menu esok pon akan ambil banyak masa taw. Ha, tu la complicatednya ibu-ibu ni.

2. BANGUN SEBELUM ANAK BANGUN
Orang yang memulakan tugas seharian di awal pagi mesti akan rasa ada banyak masa berbanding dengan mula kerja di siang hari.

Biasanya, anak-anak kita akan mula bangun paling awal around jam 6.30 pagi. So, ibu boleh bangun sebelum azan subuh dan sebaiknya jam 5 pagi. Sempatlah anda bertahajud sekejap.

Orang yang jaga tahajud, insyaAllah Allah akan permudahkan keseluruhan kerja kita hari tu.

3. SEDIAKAN TEMPAT KHUSUS UNTUK ANDA BEKERJA
Bila ada tempat khusus, insyaAllah FOKUS kita akan ada.

Lagi-lagi kalau ruang kerja kita tu disusun kemas dan cantik umpama sebuah pejabat. Di tambah dengan matlamat bisnes yang ditampal di setiap ruang pejabat, Setiap masa dia panggil kita untuk bekerja!

4. TETAPKAN WAKTU UNTUK BISNES ANDA
Bagi saya, waktu anak tidur adalah waktu kerja dan bisnes saya. Jadi, masa tu jangan pulak pergi buat kerja lain. Kalau setiap masa waktu bisnes pon tak boleh jugak.

Nanti anak terabai, rumah tangga berselerak, makan pakai pon entah ke mana2.

5. JAGA WAKTU SOLAT
Ha, penting ya. Awalkan solat, Allah awalkan rezeki kita.

Jangan jadikan pelbagai seribu satu alasan untuk anda lambat solat. Solat tu tiang agama.

Kalau kita tak jaga waktu solat, bagaimana kita nak jaga waktu bisnes kita. Kan?


Tu je dulu. Nanti kita sambung tips lain lagi ye.



Doakan saya naik rank coordinator bulan ni. Dan hujung tahun ni saya master coordinator.


Anda nak berubah lebih baik?

.
Nak side  income 4 angka  walaupon masih bekerja?

.
Roger nadim untuk bersama memecut laju bulan ni. There's one big success di hadapan anda! Saya bantu anda untuk berjaya!

Nadim
014-9408215

#tsunamishaklee
#lifeisamazing
#leadthebisnes
#shakleeconference
#roadtocoordinator
#G14

Comments

Popular posts from this blog

7 Zikir Mudah Menjemput Rezeki, kalau diamalkan anda akan terkejut Rezeki datang tak pernah HABIS !!

CARA MENGGUNAKAN STERIMAR UNTUK BAYI SELSEMA

SUSU BADAN CAIR. NI CARA PEKATKAN SUSU BADAN