Cara cepat menurunkan paras gula bagi pesakit diebetes

Hai assalamualaikum semua.

Harini Nadim nak share bagaimana Nak turunkan bacaan gula dalam darah bagi pesakit diebetes.

Umum tahu, pesakit diebetes ni selalunya mempunyai bacaan gula yang tinggi melebihi paras normal.

Paras normal gula yang test secara rawak adalah bawah 11, dan test gula berpuasa bawah 7. Atas pada 11 untuk rawak dan 7 bagi gula berpuasa ni selalunya kita panggil dia sebagai pesakit diebetes.

Kencing manis atau nama saintifiknya diebetes mellitus terjadi bila mana pankreas gagal merembeskan hormon insulin untuk mengawal gula dalam darah. Hormon insulin ni fungsinya adalah untuk serapan tenaga daripada glukosa yang terhasil selepas molekul karbohidrat dan gula dipecahkan dalam badan kita.

Bila insulin tidak dihasilkan atau paras insulin terlalu rendah, tenaga tidak dapat dihasilkan daripada glukosa. Glukosa ni akan berkumpul dalam darah pesakit diebetes  dan bertambah. Semakin tinggi glukosa, semakin tinggi risiko untuk merosakkan organ lain dalam badan terutama buah pinggang.

Mengikut kajian yang dijalankan pada 2011, pengambilan resveratrol membantu meningkatkan action insulin dalam mengawal kandungan gula dalam darah.

 (http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1749-6632.2010.05844.x/full)

 Ini customer saya sendiri dari Brunei.... mula2 beliau memang agak ragu-ragu untuk beli Vivix ni... tapi selepas saya berjaya yakinkan beliau, beliau akhirnya bersetuju...

dan yang paling saya happy adalah apabila beliau whatsapp saya semula dan sampaikan khabar gembira yang beliau semakin sihat & sangat banyak improvement kepada kesihatan beliau...



semoga dapat bantu lebih ramai orang untuk hidup lebih sihat dengan Shaklee & Vivix...

Comments

Popular posts from this blog

7 Zikir Mudah Menjemput Rezeki, kalau diamalkan anda akan terkejut Rezeki datang tak pernah HABIS !!

CARA MENGGUNAKAN STERIMAR UNTUK BAYI SELSEMA

SUSU BADAN CAIR. NI CARA PEKATKAN SUSU BADAN