AMAL JE 7 BENDA INI KALAU NAK TEBALKAN WALLET

Assalamualaikum semua. Harini suka nadim nak kongsi perkongsian salah seorang gadis jelita yang baru je grad tapi dah mampu beli shop lot JUTAAN RINGGIT DI KL.

Jika rumah pun kita susah nak beli,  perlu belajar sesuatu dengan gadis ini. Zaman ini dah berubah dik. Follo lelaju adik Nur Aliah ni.



Dengan itu Lia akan hadiahkan kepada anda semua 7 amalan yang Lia selalu buat dan InshaaAllah akan mendapat hasil yang sangat baik jika anda betul-betul follow. Jom baca 7 amalan yang Lia nak kongsikan di bawah ini.

1. Setiap pagi bangun sahaja dari tidur, terus buat "Terapi Kesyukuran". Terapi kesyukuran ini bermaksud kita mengucapkan 7 rasa kesyukuran kita kepada Allah swt. Contohnya:

+ Terima kasih Ya Allah aku bersyukur masih lagi bernafas pada pagi ini
+ Aku bersyukur Ya Allah Engkau kurniakanku kesihatan yang baik
+ Alhamdulillah aku masih boleh melihat kedua ibu bapaku dalam keadaan yang sihat
+ Terima kasih  Ya Allah Engkau kurniakan kepadaku team #ChettakiOmey yang sangat hebat
+ Terima kasih Ya Allah Engkau datangkan padaku orang yang baik-baik
+ Terima kasih Ya Allah Engkau sentiasa kurniakan rezeki yang melimpah ruah padaku
+ Terima kasih Ya Allah atas segala nikmat yang Engkau kurniakan

Di atas ini hanya 7 contoh sahaja. Setiap hari boleh sebut dengan ayat yang berbeza. Terapi kesyukuran ini Lia pernah rasai sendiri, bila bangun tidur, Lia terus sebut 7 kesyukuran, seharian itu hari Lia akan jadi best je, hati ini akan rasa bahagia sangat. Bila orang tengok Lia pon mereka rasa bersemangat dan dapat rasa aura Lia yang tersendiri. Tak percaya? Cuba esok pagi terus buat ya.

2. Setiap pagi buatlah solat sunat Tahajud, solat sunat Hajat dan solat sunat Taubat memohon ampun kepada Allah, dan mintalah apa sahaja pada Allah. Kerana ketika itu kita sedang berada di gelombang Alpha, gelombang yang sangat tenang. InshaaAllah doa kita akan sampai terus kepada Yang Maha Esa. Jika apa yang kita minta itu rasa susah pada diri kita, tetapi tidak mustahil pada Allah. Malah Dia boleh BERI lebih dari apa yang kita minta, kerana semua di dunia ini pon milik Allah.

Lia sendiri pernah rasa bila doa yang kita mohon itu rasa susah je nak dapat. Masa itu Lia berdoa sangat nak bawa kedua ibu bapa Lia menunaikan umrah. Bila tiba waktu Alpha, Lia akan terus berdoa memohon kepadaNya. Amazing, Allah tunaikan juga permintaan Lia. Meh Lia kongsikan 5 waktu gelombang Alpha selain waktu Tahajud.

+ Ketika hujan (tak kisah hujan rintik atau lebat)
+ Ketika kita sedang bersin (kalau nampak ibu kita nak bersin, terus lari laju-laju pegang ibu kita dan dalam hati berdoa kepada Allah. Siapa dapat buat yang ini memang hebat)
+ Ketika isteri bersalin (kalau isteri nak bersalin, suami boleh berdiri sebelah katil isteri dan pegang isteri, ketika itu berdoalah sepuas-puasnya)
+ Ketika azan sedang berkumandang (bukan azan di radio atau rakaman ya, azan secara live, waktu ini kita senyap dan focus berdoa)

3. Selepas selesai buat solat sunat, boleh terus buat breathing technique dan relaxation technique yang merangkumi Affirmations, Visualizations dan Feelings (AVF). Bagaimana nak buat Lia?

Mudah sahaja, untuk breathing technique tarik nafas sebanyak 3 kali, bila kita tarik nafas melalui hidung, perut mesti ke depan dan bila kita hembus nafas melalui mulut, perut mesti akan jadi kempis sekempis-kempisnya. Bernafaslah dengan lembut dengan pergerakan tubuh secara fitrah ya. Kalau nak belajar, boleh belajar tengok bagaimana bayi bernafas. Anda boleh melihat kelembutan pernafasan itu di perut bayi yang turun dan naik. Akan tetatpi apabila kita meningkat dewasa kita mula lupa pergerakan pernafasan secara fitrah dan bernafas dengan dada. Betulkan?

Untuk relaxation technique, kita akan buat sebanyak 10 kali dengan kiraan 10 hingga ke 1 dan sebut 3 ayat di bawah ini secara perlahan saja (suara kita sahaja yang mendengarnya)

"I'm Relax...
I'm So Relax...
I'm Very Relax..."

Bila kita buat relaxation technique ini, mood kita akan rasa tenang sangat. Selesai sahaja kira yang ke 1, terus lakukan AVF. Bayangkan apa yang kita nak capai, rasakan yang kita dah capai, dan bersyukur kepada Allah kerana berikan apa yang kita nak itu (Syukur In Advance). Kalau anda buat dengan cara yang betul, memang boleh feel sampai boleh menangis.

Lia selalu buat dua teknik ini, di mana-mana sahaja Lia akan buat. Tambahan lagi bila Lia nak berjumpa dengan client-client Lia, sebelum jumpa dalam kereta lagi Lia akan lakukan dua teknik ini. Bayangkan kita berjaya close dia dan dia setuju nak ambil stock dengan quantity yang banyak. Dan, bila Lia jumpa je client-client Lia, mereka nampak Lia sangat tenang dan nak deal juga akan jadi mudah dan senang.

4. Seterusnya, setiap hari kita sekurang-kurangnya kena peluk 5 orang keluarga atau sahabat di sekeliling kita, lafazkan rasa sayang kita pada mereka. Dan juga buat orang terharu. Banyakkan cara nak buat orang terharu ini, antaranya belanja orang makan, bagi hadiah secara tiba tiba, bagi kata kata semangat dan doakan dia.

Macam Lia, Lia memang suka buat orang terharu, kata lain suka buat surprise. Cara paling simple anda boleh buat sampai orang tu menangis, bila tiba je hari jadi seseorang yang anda kenali, bagi voice note dalam whatsapp dan menyanyikan lagu Happy Birthday pada si dia. Lia yakin dan percaya setiap malam dia akan dengar voice kita itu. Hehe.

5. Perkara yang seterusnya pasti ramai usahawan semua tahu, iaitu dengan melakukan solat sunat Dhuha, sebaik-baiknya 4 rakaat. Selepas je solat Dhuha, bacalah surah AlWaqiah iaitu antara surah untuk Kekayaan dan Rezeki yang datang tidak di duga-duga dan inshaAllah dipermudahkan segala hajat kita. Selepas membaca Al Waqiah, bacalah doa Dhuha sampai kita FEEL doa tersebut. Tolong buka youtube search Doa Dhuha, ikut sekali dengan rentak lagu Doa Dhuha itu. Memang boleh FEEL.

Amalan dengar lagu Doa Dhuha ini Lia selalu buat sebelum nak memulakan kerja. Pasang dulu lagu ini, dan ajak sekali kawan-kawan kita dengar sambil berdoa. Bagi wanita yang tidak boleh solat, boleh dengar doa dhuha ini sebanyak 3 atau 7 kali. InshaaAllah sepanjang hari itu kita akan rasa semuanya best je, nak buat kerja pon jadi sangat mudah.

6. Istighfar sebanyak 70 kali - 100 kali dengan penuh kusyuk. Sebaik-baiknya buatlah pada waktu awal pagi, atau lepas solat asar. Baca perlahan-lahan sampai kita menghayati istighfar kita itu. Sesiapa yang beristighfar maka Allah akan menjadikan baginya setiap kesusahan itu ada jalan keluar, setiap kesempitan ada cara mengatasinya, serta memberikan rezeki daripada sumber yang tidak disangka-sangka. Selepas istighar, boleh la mendengar sambil menghayati lagu Al-Asma Ul-Husna. Sebutlah nama nama Allah yang indah, baik, agung dan mulia sifat-sifatNya.

Subhanallah. Kalau buat teknik ini setiap hari secara consistent, Lia nak pesan awal-awal. Bersiap sedialah kalau hidup anda berubah 360 darjah. Anda akan menjadi seorang yang menjemput rezeki, bukan lagi mencari rezeki. Pengalaman Lia, selalunya tiba-tiba je ada customer datang nak beli Dexandra, ada client call nak jadi agent team Chettaki Omey dan paling mengejutkan Lia, satu per satu Allah temukan Lia dengan jutawan jutawan di Malaysia ini. Bila kita berkawan dengan orang jutawan, kita juga akan menjadi jutawan. InshaaAllah.

7. Dan akhir sekali, waktu pagi je kita biasakan dengan bersedekah. Buatlah minimum sedekah RM50.00 sehari. Bukan sahaja kita sedekah duit, tetapi cuba selepas ini berlatih selalu kita sedekah bacakan Al-Fatihah kepada orang yang kita tak kenal. Contoh tengah drive, kita bacakan Al-Fatihah pada kereta di hadapan kita. Selain itu, sedekah paling simple dan paling senang nak buat ialah "Like dan Comment" facebook sahabat kita, sama ada kenal atau tidak, kita bagi je like dan comment. Bukan sahaja kita dah sedekah malah kita boleh buat orang itu terharu, betul ke betul? Sentiasa ingat ayat ini, "The More You Give, The More You Will Get Back". Teruskan memberi dan memberi.

Keajaiban sedekah ini Lia pernah rasa sendiri tau. Lia pernah hulurkan RM50 dekat seorang makcik jual kerepek ini. Kesiankan tengok dia berpeluh ke sana kemari tapi jualan tak laku-laku. Balik je rumah tiba-tiba ada agent yang restock hampir RM1000++ masa itu jugak. Tengok! Betapa ajaibnya rezekikan. Korang cuba la sendiri nanti.
Jangan percaya sangat apa Lia cakap, buat dulu baru tahu. Boleh-boleh?

Syukur Alhamdulillah, jadi inilah dia 7 cara untuk anda tebalkan wallet anda dengan niat yang baik. Semoga dengan perkongsian Lia ini memberi manfaat buat anda semua.

Dan silakan #share serta tag rakan rakan anda yang lain supaya lebih ramai dapat ILMU ini. Lia mendoakan semoga anda yang membaca posting Lia ini dikurniakan rezeki yang melimpah ruah, dan menjadi seorang money magnet luar biasa hebat.  ðŸ¤—

Semoga kejayaan demi kejayaan akan mendatang pada kita semua. Terima kasih pada lia untuk perkongsian ni.

Comments

Popular posts from this blog

7 Zikir Mudah Menjemput Rezeki, kalau diamalkan anda akan terkejut Rezeki datang tak pernah HABIS !!

CARA MENGGUNAKAN STERIMAR UNTUK BAYI SELSEMA

SUSU BADAN CAIR. NI CARA PEKATKAN SUSU BADAN