PERBEZAAN VITAMIN SEMULAJADI, ORGANIK & SINTETIK

Assalamualaikum warahmatullah.

Salam hujung minggu semua.
Harini saya nak kongsikan perbezaan vitamin sintetik, vitamin organik dan vitamin semula jadi.

Ha, nampak..

Ada 3 jenis vitamin semuanya.

Sebab tu kalau kita g farmasi macam Watson, guardian kita akan nampak banyaknya jenama vitamin ni.

Padahal nama dia VITAMIN B je pon contohnya.

Daripada awal kehamilan pertama, saya memang pilih Shaklee sebagai pelengkap vitamin-vitamin penting yang diperlukan oleh saya dan baby.

Satu sebab saya tahu Shaklee punya vitamin SEMULAJADI.

Dua, sebab kalau saya makan vitamin Shaklee, apa yang saya beli saya dapat balik CASH REWARD😀. Walaupon vitamin klinik bagi FREE😆

Orang bagi FREE dengan kita dapat hadiah hasil usaha kita, mana kita lebih hargai?

Mestilah HADIAH kan😍

Okey, back to jenis2 vitamin.

PERBEZAAN VITAMIN
1) SEMULAJADI

Proses menghasilkan vitamin semulajadi ni rumit. Tak boleh melalui apa2 jenis pemanasan menggunakan suhu yang terlampau tinggi untuk mengelakkan struktur2 vitamin berubah. Sumber adalah tumbuhan dan ikan (omega and Collagen)

Jadi, ektrak vitamin semulajadi ni hanya boleh dikeringkan di bawah MATAHARI je.

LAMBAT kan? TAPI HASIL SUPERB!

Semulajadi------>MAHAL (kene beli)

2) ORGANIK
Masih lagi guna sumber tumbuhan dan haiwan. Tapi proses melalui pemanasan bersuhu tinggi dan menggunakan bahan kimia untuk sintesis.

Ada struktur2 yg dah rosak akibat suhu tinggi. KURANG EFFECTIVE

ORGANIK--------> MAHAL (kene beli)

3) SINTETIK
Yang ni memang fully dibuat daripada bahan kimia. Campur2 untuk menyerupai rasa yang sama dengan organik dan semula jadi.

SINTETIK-------> MURAH ATAU FREE

Sumber: Buku Supplements Exposed, ditulis oleh Dr Brian Clement

Cara Nak Kenal Vitamin Semulajadi:

✅ TIADA silica gel sebab vitamin semulajadi tak perlukan preservation berbanding vitamin sintetik

✅ Vitamin tu tak busuk dan tak gelap (B complex ada bau tersendiri)

PILIHAN DI TANGAN ANDA!

Shaklee di HATIKU❤️

Nadimah Muhammad
014-9408215

Comments

Popular posts from this blog

7 Zikir Mudah Menjemput Rezeki, kalau diamalkan anda akan terkejut Rezeki datang tak pernah HABIS !!

CARA MENGGUNAKAN STERIMAR UNTUK BAYI SELSEMA

SUSU BADAN CAIR. NI CARA PEKATKAN SUSU BADAN