| 10 CARA BAGAIMANA SHAKLEE MEMBANTU MENGATASI PENGANGGURAN LEPASAN IJAZAH |


Kalau ikotkan kajian MEF, hampir 200,000 siswazah menganggur di Malaysia. Angka ni tak termasuk tau kalangan yang baru habis Diploma, Sijil mahupun lepasan SPM. Pastu dijangkakan tahun 2016, lebih ramai lagi pekerja akan dibuang dan diberhentikan majikan masing-masing

Iskk..iskkk..ramainya kan..mungkinkah termasuk ahkak ni..haha

Tapi adik-adik kena ingat, bekerja bukanlah satu-satunya cara kita mendapatkan pendapatan. Ada banyak cara lain yang boleh kita buat untuk dapatkan sumber pendapatan termasuklah berbisnes. Contohnya korang kenal tak Nurul Diana @ Dian Pixy, adik salah seorang binesswoman yang berjaya di usia awal 20an.

Ni ahkak nak habaq...

Dengan bisnes shaklee, korang bukan sahaja boleh buat duit lepas habis belajar, masa belajar pon dah boleh mula berbisnes sebabnya:

1. Modal yang sangat minimum - dengan hanya RM 69 korang dah boleh menjadi ahli dan start meniaga.

2. Perniagaan berkonsepkan dropship. Haaa..yang ni mesti ramai yang tak tahukan. Dropship adalah satu sistem di mana kita tidak menyimpan stok sendiri di rumah. So takde la membazir kalau stok tak habis. Penghataran semua HQ shaklee yang uruskan.

3. Pastu kalau ada order dari pelanggan baru la kita buat pembelian. Semuanya pulak tu secara online. Mudahkan??? Dah tak payah nak ketuk-ketuk pintu rumah orang..hihi

4. Sesuai untuk orang yang pemalu macam ahkak...chewah!!! sebab semuanya online kan.

5. Income bisnes. Dengan shaklee korang boleh tentukan sendiri berapa gaji korang bulan tu. Bukan orang yang tetapkan tau. Tapi syarat kena komited la. Sebabnya Allah pon dah sebut "Man jadda, Wa jadda", siapa yang bersungguh-sungguh dialah yang akan dapat hasilnya.

6. Group support. Yang ni memang sangat best. Kita tak akan dibiarkan terkebil-kebil sendiri nak start bisnes. Banyak kelas-kelas marketing, nutrisi, blog, pengurusan masa dan kerohanian yang dibuat secara online.

7. Banyak masa dengan family. Sebabnya shaklee ni family oriented. Kalau kata dah kahwin dan ada anak, angkut je suami dan anak sama-sama masuk kelas atau attend event-event shaklee.

8. Dapat membantu orang lebih sihat. Nak mula meniaga niat kena betul ye. Bukan sebab duit tau. Niatkan nak bantu lebih ramai orang sihat dan berjaya dengan bisnes.

9. Boleh cepat-cepat langsaikan PTPTN.

10. Boleh rebut peluang untuk mendapatkan cash, car dan convention lepas mencapai target. Ramai kawan ahkak yang beli rumah lepas dapat intensif kereta tu. Bijakkan..:-)

Best tak bisnes camni??? Orang yang dah bekerja pon boleh join tau untuk menambah pendapatan dari sumber kedua. Sebabnya, sangat la mudah bisnes shaklee ni.

So, kalau korang pun bersungguh-sungguh dalam mengejar impian & bukan jenis suka beralasan, ahkak alu-alukan sangat untuk join family Shaklee kami.

Jom sertai kami sekarang!

Whatsapp 014-9408215

Your coordinator,
Kak Nadimah Muhammad

#tsunamishaklee
#liveamazing
#shakleeeffect
#G14
#jomjoinbisnes

Credit to: kak izwani

Comments

Popular posts from this blog

7 Zikir Mudah Menjemput Rezeki, kalau diamalkan anda akan terkejut Rezeki datang tak pernah HABIS !!

CARA MENGGUNAKAN STERIMAR UNTUK BAYI SELSEMA

SUSU BADAN CAIR. NI CARA PEKATKAN SUSU BADAN