KEMOTERAPI KANSER PAYUDARA - Bagaimana mengembalikan simptom pening, loya dan keguguran rambut?



Pesakit kanser biasanya akan terbuka dengan banyak cara rawatan dan pemulihan. Kebiasaanya pesakit:

1) Ada yang terus melakukan rawatan doktor, tanpa pengambilan suplemen tambahan

2) Ada yang ambil rawatan doktor, pada masa yang sama mengambil suplemen dengan pengetahuan doktor yang merawat

3) Ada yang cuba-cuba melakukan rawatan alternatif sendiri, contohnya homeopati dan rawatan herba Melayu

Bagi kami di Shaklee pula, kami rekemen pilihan kedua, iaitu mengikuti rawatan doktor dan pada masa yang sama mengambil suplemen Shaklee dengan pengetahuan doktor yang merawat.

Bagi wanita, payudara ni adalah aset yang sangat penting. Tetapi, tahu tak yang setiap 1 orang dalam 20 wanita di Malaysia mempunyai risiko mendapatkan kanser payudara.

Angka ini pula semakin meningkat dengan pertambahan tahun. Gerun je Nadim tengok statistik masa join program Breast Health Awareness oleh Dr. Normayah ( Breast Surgeon Sunway Medical Centre )

Yang lagi menakutkan mengikut kajian, hampir 50% pesakit kanser payudara di Malaysia dikesan pada peringkat yang terakhir (stage 3-4). Dan kaum melayu paling ramai termasuk dalam golongan yang 50% tu.

Bagaimana Vivix boleh membantu pesakit kanser payudara ni???

Kandungan utama dalam Vivix adalah Resveratrol.

Resveratrol tu merupakan sejenis bahan yang dikeluarkan oleh tumbuhan sebagai pertahanan tumbuhan tersebut daripada penyakit.

Kajian menunjukkan bahawa resveratrol boleh bertindak sebagai antioksidan terhebat dan juga anti inflammatory.

Beberapa kajian telah menunjukkan bahawa resveratrol boleh membantu pencegahan penyakit kanser antaranya:

1) Dalam satu kajian terbaru tahun ini (2016) pada kultur sel, resveratrol memainkan peranan penting dalam menyekat perkembangan sel kanser payudara.

Diterbitkan dalam Cell Death and Disease ,kajian itu mendapati bahawa resveratrol mengawal proses apoptosis dan perkembangan sel kanser payudara dengan mengaktifkan beberapa miRNAs yang bertanggungjawab menyekat perkembangan sel kanser.

2) Pesakit barah payudara HER2 positive biasanya akan dirawat dengan kemoterapi herceptin.

Kajian dari Abdel-latif et al, (2015) terhadap golongan pesakit barah payudara ini menunjukkan yang gabungan kemoterapi herceptin dan resveratrol mampu mengurangkan kesan toksid dari rawatan kemoterapi tersebut.

Sebotol Vivix berharga RM 475.

Korang rasa mahal tak???

Kalau rasa mahal jom tengok apa yang ada dalam Vivix sampai harganya macamtu.

1) Anggur muscadine
-Sebiji anggur ni berharga rm 100
-Merupakan sumber resveratrol, satu-satunya anggur yang ada 20 kromosom dan mempunyai 40x ganda anti-oksidan dari anggur biasa.
-Mempunyai kumpulan pyhtonutrient atau polyphenol yang berfungsi sebagai anti-oksidan, anti penuaan, anti-kanser dan mampu memperbaiki sel secara semulajadi.

2) Purple carrot
-Merupakan sumber terbaik Vitamin A  dan kajian menunjukkan ianya memberikan kesan positif pada saluran darah, platlet dan lipoprotein yang berkebolehan mengurangkan risiko penyakit koronari.
-mengandungi asid klorogenik yang membantu mengurangkan simptom diabetes.

3) Elderberry
-Mengandungi anticyanins dan flavanoid yang dapat membantu mengurangkan simptom influenza dan merendahkan tahap kolestrol dengan menghakang oksidasi kolestrol LDL yang merupakan penyebab penyakit kardiovaskular.

4) Polyganum cuspidatum
-Merupakan salah satu sumber resveratrol yang membantu melambatkan proses penuaan sel, merendahkan tekanan darah dan mengurangkan berat badan.

Haaa..semuanya bahan VVIP tau yang ada dalam Vivix ni..sebab tu harganya setanding dengan bahan yang diorang guna.

Pengambilan Vivix yang betul dan secara berterusan juga dapat membantu mengawal pertumbuhan semula sel kanser dan sebagai BONUS pesakit turut semakin muda dan sihat.

Yang lebih menarik, doktor juga mengesyorkan pengambilan VIVIX diteruskan sekiranya supplemen ini sesuai bagi mengawal kanser.

Semoga lebih ramai yang mendapat manfaat dari hasil semulajadi ini.

Salam sayang credit to Kak wani.

Jika anda berminat untuk mengekalkan tenaga dan memulihkan sel badan dengan cepat, tanpa perlu melalui proses loya, muntah, keguguran rambut selepas kemoterapi, hubungi Nadim segera di whatsapp 014-9408215

#tsunamishaklee
#liveamazing
#shakleeeffect
#G14

Comments

Popular posts from this blog

7 Zikir Mudah Menjemput Rezeki, kalau diamalkan anda akan terkejut Rezeki datang tak pernah HABIS !!

CARA MENGGUNAKAN STERIMAR UNTUK BAYI SELSEMA

SUSU BADAN CAIR. NI CARA PEKATKAN SUSU BADAN