5 RAHSIA KENAPA SHAKLEE PILIHAN TERBAIK KAMI

Kenapa Pengguna Shaklee Setia Sampai 40 Tahun?


Shaklee shaklee shaklee. Dah macam jampi dah. Semua orang dah labelkan Shaklee bila tengok muka ni. Macam-macam orang cakap. Hang ni tak habis-habis Shaklee, ha tu nak cakap pasal shaklee la tu, tu nak kempen shaklee la tu.

Kan kan?

Nak tahu apa yang kami sebagai pengedar shaklee fikir bila di label begitu?



Bagus lah, branding kami berjaya. Kalau ada masalah kurang nutrisi, cari lah kami yer. InsyaAllah kami bantu sebaiknya😊

Teruskan membaca dengan hati yang terbuka.

Kalau hati tertutup, sila lah jangan baca. Nanti semak je otak, buat pening2. Layan cerita Hero Seorang Cinderella lagi bagus.

Secara puratanya, pengguna Shaklee menggunakan vitamin vitamin Shaklee sehingga 18 tahun.
Ni Puan khadijah, merupakan ibu yang menggunakan Shaklee selama lebih 19 tahun. Berkenalan hanya dengan Set menyusu sahaja.cantikkan?

Tu secara puratanya. Tapi kalau mengikut secara personal, ada yang menggunakan vitamin Shaklee sejak 3 generasi secara berterusan pon. Lebih daripada 40 tahun lamanya. And counting. Sebabnya mereka ni masih hidup!

Bagi penulis sendiri pon dah konsisten makan vitamin-vitamin Shaklee lebih 4 tahun sudah. Dan alhamdulillah, sihat bahkan lebih sihat daripada sebelumnya.

Kalau nak tengok pengamal suplement lain kat luar sana, nak jumpa pengamal suplement stick pada 1 jenama ni sangat sangat susah. 10 tahun konsisten pon belum tentu jumpa. Apatah lagi kalau produk suplement putih seawal 5 hari tu baru je setahun dua di pasaran.

Bulan ni beli jenama tu, 3 bulan lagi jenama lain plak. Acu cuba try test kan. Tapi tak pada produk shaklee, once guna mostly akan repeat order walaupon tak kerap.

Soalannya, kenapa pengguna Shaklee begitu setia??

Teruskan membaca yer.

1. HANYA SAINTIS HEBAT YANG MENCIPTAKAN SHAKLEE

Mari kita berkenalan dengan orang orang hebat di Shaklee.

1. Dr Forrest C. Shaklee

Tengok nama pon dah tahu kan, mesti lah ni pengasas Shaklee. Beliau sangat sangat percaya yang kita semua ni terlebih makan, tapi kekurangan nutrisi. Makan dah banyak, tapi masih ramai yang sakit.

Daripada situlah, beliau sangat tekankan pemakanan untuk kekal sihat. Bukan makan je apa yang boleh.

Pada tahun 1915, beliau telah merekodkan penciptaan pertama Vitalized Minerals, vitamin pertama di dunia! Dan daripada sini lah tercetusnya perkataan VITAMIN.

Ha, bangga tak bangga kami ni sebagai pengguna dan pengedar Shaklee?
Saya bangga dan bersyukur menjadi sebahagian daripada sejarah😊

Dr Forrest bersama Dr colonel memulakan bisnes masa umur mereka 60-an.

2. Dr Yasuhiko Kojima

Penerima PHD dalam Bidang Sains Perubatan daripada Universiti Tokyo ini merupakan saintis pertama yang jumpa INTERFERON. Saintis hebat ini jumpa Interferon masa membuat kajian vaksin 'smallpox'

Terinspirasi dengan konsep 'harmoni with nature' oleh Dr Forrest Shaklee, Dr kojima dalam kajiannya selama 40 tahun, beliau akhirnya menemui sumber semulajadi untuk meningkatkan imunisasi badan.

Dan produk tu adalah NUTRIFERON yang kami gunakan sekarang ni untuk meningkatkan imunisasi anak-anak hinggalah dewasa.

40 tahun kajian berterusan. Pengsannnn. Produk sekarang yang ada kat pasaran? Er krik krik krik.

3. Dr Elizabeth Blackburn

Penerima Nobel Prize Winner in medicine pada tahun 2009, beliau merupakan penerima PHD daripada Universiti Cambridge. Dr Elizabeth lebih banyak melakukan kajian berkaitan Telomere.

Telomere merupakan pelindung bagi kromosom di setiap DNA manusia.
packaging vivix pon ada tulis berkaitan telomere

Dan kajian daripada Dr Elizabeth ini lah menyebabkan Vivix semakin diminati dan menjadi produk no 1 shaklee. Kerana apa? Kerana vivix membantu menjaga telomere supaya tidak memendek dengan cepat. Pendek cepat, badan cepat sakit.

Cukuplah 3 orang hebat ni dulu yer. Nak tahu lebih lagi boleh wassap penulis.

Jom kita ke sebab yang kedua pulak kenapa ramai pengguna Shaklee setia hanya dengan Shaklee.

2. SHAKLEE DIBUKTIKAN SECARA SAINS

Shaklee sangat menekankan 'proven by science' untuk setiap produk dan bahan-bahan ramuan dalam setiap produk.

Jom kita tengok kesemua pembuktian sains yang Shaklee lakukan.

1. In-house research

Semua pengeluar produk claim ada buat kajian dan R&D untuk setiap produk. Ye. Dan shaklee pon sama..ada kajian dan R&D sendiri. Tapi yang lebih menariknya, claim by shaklee lebih banyak.

100 peratus berkesan, 100 peratus semulajadi dan 100 peratus dijamin selamat.

Kalau tengok 100%, berbanding yang hanya tulis "semulajadi" je, mana yang lebih konfiden?

Eh eh. Nak tengok tak senarai bahan kimia yang tiada dalam semua rangkaian produk shaklee?

Di Shaklee, kajian demi kajian dibuat setiap tahun. Malahan, Shaklee spend ratusan juta US dollar setiap tahun untuk screening dan R&D demi memastikan setiap produknya selamat dan berkesan serta bebas daripada sebarang bahan kimia bahaya.

2. Clinical Study daripada pihak ketiga

You know what, clinical study adalah tidak perlu bagi syarikan suplement yer. Tapi, Shaklee memang sentiasa over bab sains sains dan research ni. Pihak ketiga yang dimaksudkan adalah pihak universiti bukan pihak shaklee sahaja.

Tapi sebelum tu, clinical study yang dijalankan adalah pada manusia taw.

Bukan pada tikus makmal. Dan Shaklee memang tak pernah buat ujikaji pada haiwan. Memang betul-betul shaklee berpegang pada harmony with nature.

Jom kita tengok contoh study yang dibuat oleh researcher universiti ni. Antaranya adalah, 'bersenam dengan multivitamin vs tanpa multivitamin. Cuba cari dalam jurnal exercise physiology. Mesti ada.

Dan result daripada kajian ni, buktikan mereka yang exercise dengan multivitamin terbukti lebih baik dengan meningkatkan lean mineral dan densiti tulang. Dan multivitamin tu of course lah shaklee brand!

Sape kata vitamin tak penting?

Makan secara sihat, exercise secara teratur, hindari stress dan makan vitamin secara bijak. Okey okey?



3. Landmark study

Saya percaya ramai dah tertanya-tanya apa sebenarnya landmark study ni?

Landmark study adalah kajian penting yang boleh dirujuk oleh setiap orang dalam bidang tersebut.

Bagi shaklee, landmark study dietery suplement study adalah kajian yang dijalankan oleh pihak researcher universiti Berkeley. Kajian adalah berdasarkan questionaire dan sampel darah diambil daripada 3 golongan.

1. Makan vitamin-vitamin Shaklee
2. Tak makan apa-apa vitamin
3. Makan multivitamin jenama famous yang lain.

Keputusan landmark study adalah tetap akan dipaparkan walaulon jika sekiranya result kajian tidak menyebelahi shaklee.

Tapi alhamdulillah, orang yang makan shaklee ternyata lebih sihat daripada orang yg tak makan Shaklee atau tak makan apa-apa suplement.

3. DIIKTIRAF OLEH ORANG YANG HEBAT

Uols, kalau nak tahu bukan kami yang biasa biasa je makan suplement shaklee ni. Tapi orang orang hebat atlet overseas dan olimpik pon makan vitamin shaklee taw.jom kita tengok satu persatu.

1. Agensi kerajaan NASA

Masa NASA ke bulan, NASA memilih Shaklee untuk formulakan suplement keperluan astronouts di sana..formula khas ni untuk semua astronouts di semua misi ke bulan ye.

Bukan itu sahaja, Scott Kelly merupakan angkasawan yang paling lama tinggal di angkasa lepas, ISS selama sebulan. Selain daripada formula khas yg diberi nama Astro-ade, Scott Kelly jugak ambik vitamin shaklee yang sama dengan vitamin Shaklee yang kami makan sekarang.

Umum tahu, di angkasa lepas sinaran UV tidak dilindungi macam kat bumi. Dan dia kembali ke bumi dalam keadaan sihat walafiat. Ha, kat angkasa pon sihat. Kita yang kat bumi pon tentunya sihat jugak.

2. Atlet terbaik dunia

Selalu kan kita tengok jersi bola ada tulis nama nama sponsor? Sponsored by. Sponsor je la.

Atlet tak guna pon produk tersebut. Modal dikeluarkan untuk atlet ni iklankan produk penaja je. Kecuali air 100plus memang atlet Malaysia minum setiap kali beraksi. Tak pernah lagi tengok atlet masa beraksi minum air coke. Hihi.

Namun, berbeza bagi Shaklee. Atlet Shaklee kalau anda perasan bukan 'sponsored by' tapi 'powered by'. Beza tak word tu?

Bezaaa. Atlet shaklee tak pakai baju yang ada logo shaklee atau perkataan shaklee.

Tapi mereka dibekalkan dengan suplement Shaklee untuk memantapkan prestasi ketika beraksi.

Pada Sukan Olimpik Rio 2016, seramai 37 orang atlet Shaklee telah memenangi 16 medal kesemuanya.

Ha, korang yang atlet atlet ni boleh lah lepas ni consider untuk powered by Shaklee vitamin pulak supaya mantop beraksi.

Bukan itu sahaja. Produk shaklee jugak diuji pada keadaan terlampu extreme contohnya pada pendaki Everest, orang amerika pertama tanpa bantuan oksigen pada 1983. Kemudian pada tahun 1986 expedisi ke Kutub Utara yang pertama jugak powered by Shaklee.

Kalau kita biasa-biasa ni je, kompom lah hai sangat berkesan untuk kesihatan yang baik.

3. Diiktiraf pelbagai NGO

Tahukah anda, Shaklee diiktiraf sebagai Carbon Foot Print Sifar pertama dunia?

Yang belajar pasal alam sekitar mesti familiar dengan term ni. Ia sangat sangat penting untuk menjaga keharmonian dan sustainable environment.

CFC? NO TO SHAKLEE.

Nak bagitaw 1 rahsia jugak. Omega guard Shaklee diextrak daripada ikan kan? Shaklee mendapat pengiktirafan 'Friend of Sea' sebab hanya ambik ikan yang diluluskan sahaja dan tidak menjejaskan ekosistem laut.wow, impressive!!

Bahkan Shaklee jugak dianugerahkan sebagai EPA Climate Leaders kerana berjaya mencapai nett zero greenhhouse emission bertahun-tahun.  Superb! Kat Malaysia ada ke?

Apakah company suplement lain begini?

Tanya dan selidik jika anda amalkan vitamin keluaran jenama lain.

4. Bahan-bahan non-GMO

Demi memenuhi keperluan manusia yang semakin ramai setiap tahun, makanan perlu dihasilkan dengan cepat. Disebabkan tu lah, industri pertanian perlu modify biji benih ke arah yang lebih cepat dituai hasilnya.

Tapi di Shaklee, setiap bahannya adalah disahkan bukan GMO melalui program 'Identity Preserved Program'.

5. Tiada bahan pengawet, pewarna atau pemanis tiruan

Memilih suplement untuk consumption jangka panjang wajib dengan kebijaksanaan.

Gula, pewarna dan pengawet memang antara item yang perlu dipandang serius.

Gula, jika terlebih boleh menyebabkan pelbagai jenis penyakit. Jika gula tiruan? Sila lah faham sendiri.

Setiap produk Shaklee tidak langsung ditambah item item ini. 100% semulajadi adalah prinsip Shaklee.

Nak tahu lanjut lagi kenapa kami pilih Shaklee?

Jom tonton video ni khas ni.


Jika anda berminat untuk mendapatkan produk Shaklee, boleh hubungi saya.

Sekiranya anda berada di sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya.

Fb: Nadimah Muhammad
Instagram: Nadimah_Muhammad
Whatsapp: 0149408215




Comments

  1. Produk shaklee memang dah terbukti keunggulannya . Tak rugi siapa yang menggunakanya.Saya satu family menjadi pengguna tegar shaklee.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

7 Zikir Mudah Menjemput Rezeki, kalau diamalkan anda akan terkejut Rezeki datang tak pernah HABIS !!

CARA MENGGUNAKAN STERIMAR UNTUK BAYI SELSEMA

SUSU BADAN CAIR. NI CARA PEKATKAN SUSU BADAN