CREDIT CARD MANA BAGUS?

Ramai orang masih tak tahu apa kelebihan memiliki credit card especially yang sentiasa menggunakan duit yang banyak setiap bulan untuk beli barang, atau stok barangan bisnes.

Posting ni khas untuk mereka yang takde credit card lagi.

Credit card berguna tawww.

Tapi jangan guna lebih daripada kemampuan. Dan jika anda adalah seorang bisnes person.. Kad credit adalah satu tools untuk anda.

Maaf, nadim tak taw mana yang bagus dan mana yang sesuai untuk uols. Yang ni kene servey sendiri atau ke bank tanya layak mohon atau tak.


Nadim currently guna CIMB PLATINUM CARD, cash rebate. Kad ni, kalau kita beli barang online akan ada cash rebate 5% and apa2 barang lain kat kedai 2% cash rebate.



Sila abaikan cash rebate 10%  offer untuk monthly interest. ONCE GUNA CREDIT CARD, JANGAN BIARKAN KENE INTEREST. Maksudnya lepas guna credit card, sila bayar total penggunaan secara tunai bila statement keluar..JANGAN BERHUTANG

Tapi, jika anda layak untuk mohon credit card CIMB ENRICH WORLD, sila lah mohon credit card ni. Kelebihan dia sangat lah best. Kumpul point untuk semua jenis belian dan redeem tiket flight MAS!! Dan bg orang yg sentiasa travel tu, this is really special for u! Beli 1 tiket, dpt 2 tiket!

Dan adakah anda tahu, credit card jika kita pandai gunakan dia, sebenarnya kita boleh make more money lagi!!

Fuhhhhh.. Sape kata kredit card ni tak perlu?

Credit card adalah salah  tools untuk buat duit dan bagi duit beranak instead of semakin berkurang.

Bayangkan, dapat cash rebate lagi, dpt redeem point dengan tiket kapal terbang mas lagi, beli tiket 1 dpt lagi 1 percuma lagi. Dengan duit cash ditangan, kita tak dapat all those benefits.

Percaya lahh. Credit card tu memang mainan mereka yg berilmu.

TAPI....
CREDIT CARD ADALAH TIDAK PERLU jika awak jenis boros pastu tak mampu nak settlekan bil sampai jadi hutang hutang hutang dan bankrupšŸ˜±

Okey, last sekali saya bukan ejen kredit kad ye. Saya jual shaklee je. Ejen shaklee, kalau awak takde credit card lagi cepat-cepat g buat yer! Mana-mana stok barang yang memang sentiasa hot item tu, kita gunakan kelebihan credit card ni untuk beli stok secukupnya. Tak perlu guna tunai! Tapi make sure stok habis lah yer!

So, nak tanya nadim sikit2  boleh la. Lebih2 kene cari financial advisor yang lebih arif.

Pada mereka yang berminat mencari suplement untuk sentiasa sihat, cergas dan bertenaga sepanjang hari walaupon bekerja 20 jam sehari, boleh hubungi Nadim yer.

Nadimah Muhammad
014-9408215
Cod: Meru, Setia Alam, Kapar, Klang, Shah Alam, PJ

Comments

Popular posts from this blog

7 Zikir Mudah Menjemput Rezeki, kalau diamalkan anda akan terkejut Rezeki datang tak pernah HABIS !!

CARA MENGGUNAKAN STERIMAR UNTUK BAYI SELSEMA

SUSU BADAN CAIR. NI CARA PEKATKAN SUSU BADAN