TIPS BERTENAGA KETIKA BERPUASA BAGI IBU MENYUSU

Ramai ibu menyusu menghadapi masalah lemah dan tak bertenaga masa bulan puasa. Lagi lagi ibu menyusu yang ada ramai anak-anak yang masih kecil peringkat suka sepah kan barang.

Macam mana nak kekal bertenaga?
Nak susu anak lagi, kemas rumah lagi, kerja lagi, masak lagi. Sampai shaking lah ibu seharian..tu belum lagi ibu yang ada masalah gastrik hingga terpaksa berbuka puasa sebelum waktunya dan susu badan drop! 

Nadim ada caranya. Pastikan ibu bersahur dengan nasi dan minum air cukup 2liter sehari. Bahagikan taw jangan terus 2 liter sekali gus. Muntah nanti

Selain tu, ibu boleh cuba amalkan resipi ni. 


Bahan2:
3 biji kurma
Segelas susu atau air soya
Segelas air suam

Caranya: 
1. Rendamkan kurma yang dibuang biji ke dalam air suam bermula waktu berbuka hingga waktu sahur
2. Blendkan kurma tadi dengan segelas susu atau soya. Jika gunakan soya serbuk seperti suplement ESP shaklee, gunakan air suam tadi untuk dicampur dengan 3sudu ESP
3. Minum selepas makan nasi waktu sahur

InsyaAllah akan bertenaga hingga ke petang. 

Antara set yang selalu menjadi kegemaran nadim di bulan puasa adalah set 3G. atau Mighty 3 Gems. 

Kenapa set mighty 3 gems penting sepanjang bulan puasa? 



✔️MEALSHAKE 

Menyediakan 24 vitamin A-Z mineral dan trace mineral. Kekurangan 'trace mineral' akan memberi kesan kepada penyerapan vitamin-vitamin dan menyebabkan enzim tidak aktif. 

Mealshake juga kaya dengan protein (tidak mengandungi lactosa) yang membantu dalam pembentukan kulit-kuku-rambut-organ-darah dan sel imuniti badan. 

✔️ESP

Protein lengkap yang mempunyai 9 asid amino ini diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral yang mampu memberi rasa kenyang yg lebih lama disamping membantu merangsang regenerasi kulit dan otot, mengurangkan kedut, menghilangkan jerawat dan parut jerawat disamping memelihara kepadatan tylang bg mengelakkan masalah osteoporosis. 

✔️PERFORMANCE DRINK

Minuman berperisa oren ini mempuntai kadar natrium yang rendah dan mempercepat kadar penyerapan cecair @bendalir dlm tubuh dam mampu mengatasi masalah cepat haus. 

Ia mudah diserap dan sekaligus menstabilkan kadar gula dalam darah dan impaknya, badan lebih cergas dan kurang penat.



CARA ORDER SET BERPUASA
Sila hubungi saya Nadimah Muhammad untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya.

Sekiranya anda berada di sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya.


Fb: Nadimah Muhammad
Instagram: Nadimah_Muhammad
Whatsapp: 0149408215

Comments

Popular posts from this blog

7 Zikir Mudah Menjemput Rezeki, kalau diamalkan anda akan terkejut Rezeki datang tak pernah HABIS !!

CARA MENGGUNAKAN STERIMAR UNTUK BAYI SELSEMA

SUSU BADAN CAIR. NI CARA PEKATKAN SUSU BADAN