Cara menghilangkan batuk berkahak bagi bayi bawah 2 tahun dengan selamat tanpa menggunakan ubat batuk

Bila anak batuk berkahak berpanjangan, hati ibu mana yang tak risau.

Zayyad pernah jadi macam ni bulan lepas gara-gara gigi nan sebatang nak tumbuh.

Seminggu non stop.

 Saya bawak jugak ke klinik untuk check takut la ada somthing yang tak okey. But, Dr cakap peparu dia okey. Huuuu. Huuu. Huuu je lah mama.

Dapat ubat banyak. Tapi 2 hari je lah saya bagi and tak nampak perubahan.

Bagi anak yang umurnya belum 2 tahun, saya memang anti ubat. Apatah lagi doktor bekalkan dia antibiotik, tapi saya tak bagi la.

Kebetulan omegaguard yg selalu saya bagi zayyad dah habis beberapa minggu. Restok jugak that time untuk cairkan kahak dia dengan cepat. Sebiji sehari je bagi makan. 3rd day alhamdulillah, he recovered!

Omegaguard bukan ubat, tapi omega-3 yang pure 100% tanpa campuran chemical atau gula atau methylparaben tanpa kesan side effect pada bayi. Bertindak melegakan dan mencairkan kahak.


Kalau anak batuk yang lama, memang saya suggest sangat berilah anak omega guard. Kahak akan keluar dengan mudah samaada melalui hingus, najis atau muntah. Sama jugak kes kalau ibu mengandung, ubat adalah dilarang kerana takut effect bayi dalam perut.

Nutriferon jugak membantu bagi anak2 yang sering batuk dan jatuh sakit. 

Jika anda atau anak mengalami batuk yang lama dan nak ikhtiar dengan omega guard, boleh hubungi saya ⬇

Nadimah Muhammad
www.wasap.my/60149408215

Comments

Popular posts from this blog

7 Zikir Mudah Menjemput Rezeki, kalau diamalkan anda akan terkejut Rezeki datang tak pernah HABIS !!

CARA MENGGUNAKAN STERIMAR UNTUK BAYI SELSEMA

SUSU BADAN CAIR. NI CARA PEKATKAN SUSU BADAN