Set berpantang Shaklee atau set berpantang Jamu?

2 minggu lagi dah nak due bersalin? 

Ni set berpantang Nadim. Nadim x ambik set lain selain set shaklee ni. Jamu jamu semua nadim tak ambik.

Speciallnya set berpantang ni, lepas keluar labor room lagi nadim dah boleh ambik set ni especially ESP dan ostematriks. 

Syukur masa melahirkan zayyad setahun yang lepas, proses nya sangat cepat. Hanya 20 minit sahaja. Kul 10pagi sampai hospital, 10:20pagi dah selamat melahirkan Zayyad. Darah wiladah dan nifas mengalir laju je tanpa tersekat2.


Sangat cepat bagi kelahiran anak pertama ni. Selalunya orang cakap sangat susah. Berjam-jam dan hampir lebih 24 jam orang lain lalui. Mestilah tenaga habis, ibu sangat lemah lepas sejurus baby keluar. Dengan darah banyak keluar. Of course tenaga instant diperlukan ibu untuk menyusukan anak pulak. 

So, situ lah perlunya ESP dan ostematriks untuk gantikan tenaga dengan cepat dan kalsium yang banyak keluar masa darah keluar tu. Susu ada sejak dari Zayyad keluar lagi. Jamu tak boleh makan lagi yerrrr. Tak sesuai untuk bayi yang baru je jengah dunia.

Ada ibu terpaksa gagahkan diri jugak untuk menyusukan anak padahal badan teramat letih sampai dah tak boleh nak cakap. Ada yang tertidur sebelum menyusukan anak. Yelah, 24jam menahan sakit mana nak tidurnya. Tenaga dah hilang banyak gila. Di saat awal2 anak kecil baru lahir tu nak susu, tapi ibu tertidur sebab letih. Kesian sangat kan? Terlepas saat2 penting dia kolostrum.

Kalau minum ESP, selesai masalah. Ni bukan omongan yer sahabat2.

Kawan2 Nadim memang ambik ESP sejurus selepas keluar labor room semata2 untuk tenaga dan susu pada anak. 



Keluar je ward esoknya, semua suplement nadim makan untuk bantu proses pemulihan dengan cepat. Yelah. Berpantang, makan kene jaga. Sayur dan buah semua mak tak bagi makan. So takde vitamin dalam badan.  Macam mana nak sembuh ye dop? Alhamdulillah part nutrisi dan zat yang diperlukan tubuh memang settle dengan set berpantang shaklee nih. Muka masih merah tak pucat, tenaga macam orang biasa je. Macam tak bersalin! 

Dan paling paling penting, baby zayyad takde jaundis. Kalau ada jaundis, shaklee tetap boleh makan! Jamu?? Maaf. Tak dibenarkan sebab jamu panas dan buatkan kuning anak lebih tinggi. Kalau prolong jaundis, alamatnya sebulan lah ibu tak makan jamu, macam mana nak kecut rahim elok? Motif berpantang ibu kurang tercapaila dengan jamu. Hihi. 

Sembelit antara perkara ditakuti masa dalam pantang. Apatah lagi kalau orang yang ada masalah sembelit teruk dari awal kehamilan sampai jadi buasir. Tapi nasib baik nadim ada set pantang shaklee ni. Lengkap! Takde sembelit bila makan ostrmatriks setiap hari. Lancar je membuang. Suka suka!

Alhamdulillah, masa pantang Nadim dapat kumpul EBM full freezer untuk stok kerja! 

Buat pilihan bijak untuk waktu special anda. 

Kalau nak jamu jugak, recommended NR. tapi still, anak kuniNG TAKLEY AMIK YER. Jamu panas. Meningkatkan lagi bilirubin dan ada certain jamu tak sesuai untuk usus bayi. 

Nadim pilih berpantang dengan Shaklee, menyusu dengan Shaklee. Hhhhhee. Set yang sama je sebenarnya. Jimat! Sangat mudah untuk dapat 2000oz stok EBM dengan set pantang/menyusu shaklee ni. 



Ni testimoni lain yang ambik set berpantang dan ibu ada masalah anemia yang sangat teruk ketika pregnant dan bersalin. Alhamdulillah, beliau berjaya bersalin normal, HB kembali normal, dan anak sangat sihat. 

Kalau belum pilih set pantang meh roger2 nadim atau geng HRC yang lain.. 

Nadim ada hadiah untuk siapa yang ambik set full ni dengan Nadim. 

Nadim
www.wasap.my/60149408215

Comments

Popular posts from this blog

7 Zikir Mudah Menjemput Rezeki, kalau diamalkan anda akan terkejut Rezeki datang tak pernah HABIS !!

CARA MENGGUNAKAN STERIMAR UNTUK BAYI SELSEMA

SUSU BADAN CAIR. NI CARA PEKATKAN SUSU BADAN