DIEBETES MELLITUS : cara kurangkan bacaan gula dalam darah



Diebetes jenis 2 selalunya kene makan ubat atau kene cucuk insulin dan makan ubat. Ni bergantung pada ujian glukosa dalam darah yang dibuat secara rutin pagi pesakit.

Doktor yang decide sama ada perlu ubat sahaja atau cucuk insulin ke dalam darah. Insulin perlu untuk menukarkan gula kepada tenaga. Jika tidak ditukar, gula kekal dalam darah dan shoot bacaan gula tinggi.

Arwah ibu saya kene cucuk insulin sejak umur saya beberapa tahun lagi. Sekolah rendah.

Masa beredar, badan arwah lama2 menjadi semakin reject insulin ni. Insulin resistance. Atau dengan kata lain, walaupon cucuk insulin untuk tukar gula yg kita makan kepada tenaga, gula tetap *maintain* sebagai gula dalam darah. Glukosa tetap tinggi dalam darah. Tenaga berkurang. Dan badan semakin lemah.

Ada banyak faktor yang menyebabkan terjadinya INSULIN RESISTANCE. Salah satunya sebab tak cukup ZAT dan GARAM MINERAL.

Mengikut Professor Dr Haresh Kumar, magnesium dan chromium adalah antara nutrisi penting yang sangat sikit dalam badan pesakit diebetes. Level terlalu rendah hingga tak mampu membantu badan berfungsi secara optimum untuk menghalang risiko insulin resistance.

Disinilah pentingnya suplement yang sentiasa beliau tekankan pada pesakit diebetes. Penting ambil vitamin, multivitamin dan protein untuk jaga badan supaya berfungsi pada kadar optimum walaupon ada diebetes.

Suplement resveratrol jugak membantu pesakit diebetes menurunkan kadar gula melalui 4 mekanisme yang baik hingga ke peringkat sel.





Tenaga pantas boleh diambil daripada protein yakni ESP yang dalamnya ada arginine (sejenis asid amino penting). Selain daripada sifat ESP low GI untuk bagi tenaga segera pada pesakit diebetes, Arginine membantu meningkatkan daya upaya badan supaya lebih sensitif pada insulin.

Jom baca testimoni customer yang berikan ESP untuk ibunya.


Feed your cell with the right food. Supplement as your enhancer for optimum body function.

Hubungi Nadim untuk bantu anda dan ali keluarga yang ada diebetes dengan kadar segera.

Your action can prolong the happiness.

Nadim
014-9408215

Comments

Popular posts from this blog

7 Zikir Mudah Menjemput Rezeki, kalau diamalkan anda akan terkejut Rezeki datang tak pernah HABIS !!

CARA MENGGUNAKAN STERIMAR UNTUK BAYI SELSEMA

SUSU BADAN CAIR. NI CARA PEKATKAN SUSU BADAN