PUNCA SAKIT BUAH PINGGANG & CARA UNTUK HIDUP LEBIH SIHAT

BUAH PINGGANG YANG ROSAK AKAN TERUS ROSAK DAN GAGAL BERFUNGSI SEPENUHNYA LAMA KELAMAAN JIKA TIDAK DIRAWAT SEGERA..

BUAH PINGGANG GAGAL BERFUNGSI, ORGAN AKAN MULA MEMBENGKAK DAN MULA PECAH. NYAWA MENJADI TARUHAN..

JIKA ANDA MENGALAMI KEROSAKAN AWAL BUAH PINGGANG, BERTINDAK MENCARI PENAWAR SEBELUM TERLAMBAT. ADA ORANG YANG TERSAYANG BAKAL MENITISKAN AIR MATA BUAT SELAMANYA. 

PELUANG ANDA MASIH CERAH UNTUK SEMBUH DENGAN PRODUK YANG BETUL. 

KEROSAKAN BUAH PINGGANG ATAU GINJAL BOLEH BERLAKU KERANA BEBERAPA FAKTOR. 

Buah pinggang adalah antara organ terpenting dalam badan manusia. Ia adalah sejenis penapis yang akan menapis segala kotoran dan toksin yang ada dalam darah. Darah mesti melalui buah pinggang setiap hari. Buah pinggang membuang kotoran, mengawal bendalir dan elektrolik dalam badan.

Buah pinggang kita masih lagi berfungsi walaupon hanya boleh bekerja 10,% sahaja. Dan kita masih lagi mampu bertahan hanya dengan 1 buah pinggang. Buah pinggang yang rosak tak perlu ditukar kedua-duanya. Memadailah hanya dengan satu sahaja jika ada penderma yang sesuai. Sebab tu jugak, penyakit berkaitan buah pinggang sering dinamakan sebagai "silent killer"

MASALAH BUAH PINGGANG

1. Pyelonephritis (jangkitan kuman pada pelvis buah pinggang)  
Bakteria dan kuman daripada batu karang yang belum dirawat mungkin berjangkit pada buah pinggang yang menyebabkan sakit belakang dan demam.

2. Glomerulonephritis
Over aktif sistem imunisasi  yang attack buah pinggang, menyebabkan inflamasi dan kerosakan.  Common simptom yang dijumpai oleh pesakit ni adalah darah dan protein dalam air kencing dan ianya jugak boleh menyebabkan kegagalan buah pinggang.  

3. Batu karang 
Ni adalah penyakit buah pinggang yang common pada rakyat Malaysia.  Natu karang dalam buah pinggang. Sama ada kecik atau besar hingga menghalang aliran air kencing.

Kalau kidney stone ni kecik,  kadang2 dia akan terlepas melalui air kencing.  Tapi kalau terlalu besar,  rawatan masih diperlukan untuk mencairkannya sebelum dikeluarkan.

4. Nephrotic syndrome
Kegagalan buah pinggang ni menyebabkan sebahaian besar protein akan ditemui dalam air kencing.  Edema atau kaki gajah adalah salah satu tanda protein spillage.  Tapi kalau sebab mengandung dan almost due tu jangan kata ginjal problem pulak yer.

5. Policystic kidney
Ni adalah masalah ginjal secara genetik yang menyebabkan cyst sangat besar pada kedua2 ginjal.

6. Acute renal 
Yang ni adalah kes yang paling banyak dan well known pada kita semua.  Yang ni kita akan bincang lanjut harini.

10 FAKTOR KEROSAKAN BUAH PINGGANG (ACUTE RENAL)

1. Kurang minum air masak
Purata rakyat Malaysia minum air kosong 2 liter sehari sangat rendah. Fungsi buah pinggang adalah menapis toksin dan kotoran. Bila air dalam badan kurang, elektrolit turut berkurang dan toksin bertambah dan mendap dalam buah pinggang

2. Gemar makan makanan masin
Perlu diingatkan, kita hanya boleh makan garam 5 gram sahaja sehari. Tak boleh lebih. Garam masih kita perlukan untuk fungsi badan. Tapi mostly kita sentiasa ambik terlebih daripada sepatutnya. Ni meningkatkan risiko tekanan darah tinggi.

Makanan yang tinggi garam (sodium) jugak menyebabkan sel darah dan ginjal berlaku krenasi. Sel darah mengecut, sebab air dalam sel darah mula mengalir keluar pada tempat yang banyak garam. Anda mungkin akan collapse jika terlebih garam!

3. Gemar mengambil makan daging Haiwan berprotein tinggi secara berlebihan
Daging haiwan seperti lembu dan kambing mengandungi protein dan lemak yang tinggi. Boleh makan, tapi jangan berlebih. Buah pinggang kita perlu bekerja keras setiap kali kita makan daging.

Pesanan, jangan makan daging especially steak melebihi jam 9 malam. Anda perlukan sekurang-kurangnya 3 jam untuk mencernakan protein tadi sebelum anda tidur. Terus tidur selepas makan steak akan membahayakan buah pinggang anda!

4. Pengambilan gula berlebihan
Kanak-kanak yang mula mengambil 2 tin air bikarbonat berisiko tinggi untuk kerosakan buah pinggang dan perlu menjalani hemodialisis seumur hidupnya.

Gula dalam air Coca cola ada 39 gram dalam 1tin.

Gula berlebihan bukan sahaja buat anda terkena kencing manis, tapj buah pinggang turut terkena kesannya.

5. Kerap melengahkan kencing
Ramai orang suka menangguhkan kencing sebab sibuk atau tak nak menggunakan tandas awam.. Semakin kerap bertangguh, semakin banyak mineral dan kuman akan tertinggal di dalam buah pinggang. Risiko infection sangat tinggi yang akan menjejaskan fungsi buah pinggang

6. Diebetes mellitus
Saya percaya, semua orang sentiasa dimomok-momokkan dengan sape ada kencing manis, nanti lama-lama buah pinggang akan rosak. Yes! This claim is true.

Hormon insulin sudah tidak dapat dihasilkan oleh pankreas orang diebetes. Mereka perlu bergantung kepada ubatan dan insulin yang dicucuk 2-4 kali sehari.

Apabila insulin semakin hilang keupayaan untuk bertindak balas dengan gula untuk menukarkan kepada tenaga, bebanan buah pinggang semakin meningkat. Toksik semakin bertambah. Lama2 buah pinggang akan rosak dan pesakit perlu menjalani hemodialisis.

7. Penyalahgunaan pain killer
Asal sakit kepala je mesti makan pain killer. Anda macam ni? Better watch out. Ponstant adalah sejenis ubat yang mengandungi drugs yang tinggi untuk membantu pesakit healing dengan cepat.

Apabila dose yang diperlukan semakin bertambah kerana badan sudah mulai adapt dengan dose awal dan tak berkesan, lebihan dose ini akan menjadi toksik pada buah pinggang.

Banyakkan minum air suam dan makan makanan yang kaya dengan vitamin B6 untuk atasi migrain

8. Tidur yang tidak cukup
Hati adalah tempat di mana berkumpulnya toksin apabila kita sering tidur lewat malam.

Tahukah anda tidur yang cukup bukan sahaja membantu anda kekal cergas keesokan hari, tapi ia juga membantu mengawal toksin dalam darah.

Bua pinggang terpaksa bekerja keras untuk menapis darah yang mengandungi toksin bila kita tidur lambat.

9. Kurang bersenam 
Bersenam sekurang-kurangnya 2kali seminggu membantu badan kita berkumuh dengan lebih baik. Toksin akan dikeluarkan melalui peluh setiap kali kita bersenam.

Paling mudah, berjalan lah setiap hujung minggu atau parking kereta anda jauh2 untuk berjalan!

10. Kurang vitamin dan mineral penting
Mengamalkan pemakanan seimbang penting supaya badan mempunyai vitamin dan mineral penting untuk berfungsi dengan baik.

Diet yang kurang vitamin B6 dan magnesium mengurangkan insulin resistivity. Insulin semakin resistance untuk bertindak menukarkan makanan kepada tenaga.

Magnesium jugak penting untuk bertindak bersama kalsium bagi mengelakkan risiko batu karang. Jika anda hanya mengambil kalsium tanpa magnesium, oxalate akan lagi mudah terbentuk. Tak makan kalsium tulang rapuh. Jadi pilih sumber vitamin yang lengkap!

Bagaimana VIVIX SHAKLEE MEMBANTU ATASI MASALAH BUAH PINGGANG? 

Vivix bukan UBAT. Dia tidak mampu mengubati buah pinggang yang telah rosak.

Tetapi ia adalah minuman supplement yang mengandungi Resveratrol dan polifenol untuk memperbaiki sel hingga ke peringkat DNA.

Mitokondria dalam sel badan adalah item yang membekalkan tenaga kepada sel dalam bentuk ATP. Kebanyakan pesakit yang mengalami masalah buah pinggang mempunyai mitokondria yang lemah kerana kekurangan ATP.

Kekurangan ATP menyebabkan sel semakin lemah dan bakal merosakkan organ termasuklah ginjal. Inilah yang berlaku dan akhirnya pesakit perlu melalui hemodialis kerana buah pinggang telah mati atau berlakunya fibrosis (parut) kerana buag pinggang mengecut dan mengecil.

Ramuan vivix menggalakkan pembentukan baru mitokondria melalui biogenesis proses dan seterusnya meningkatkan penghasilan ATP pada sel badan. Paras ATP yang cukup akan membantu buah pinggang kekal sihat dan berfungsi dengan baik.


Vivix boleh dijadikan ikhtiar walaupon pesakit sedang menjalani rawatan dialisis kerana vivix bukan ubat. Dia takkan meninggalkan kesan sampingan pada tubuh kita.

Ikhtiar dengan vivix sebelum terlambat.

NOTA PENTING: TINDAKAN SEGERA WAJIB DIAMBIL APABILA BUAH PINGGANG SUDAH MULAI ROSAK. JANGAN TUNGGU. IA AKAN TERUS ROSAK DAN HILANG FUNGSI.

BUAH PINGGANG YANG ROSAK BOLEH DIPULIHKAN WALAU BUKAN 100% . TETAPI PELUANG UNTUK MEMPERBAIKNYA DAN MENGELAKKAN RISIKO ORGAN LAIN ROSAK MASIH CERAH.

Jadi, sebelum ianya rosak teruk, ambillah suplement Vivix untuk membantu buah pinggang kekal sihat.

Ikuti perkongsian mereka yang dah mencuba vivix.






Mereka ni hampir dan pernah mengalami kerosakan buah pinggang. Tapi kini mereka mampu tampil lebih sihat dan menjalani kehidupan normal bersama insan tersayang lepas consume vivix. 

Anda tak perlu menunggu lagi. Bertindak pantas untuk mengubah kehidupan anda pada lebih baik. Ada insan tersayang menanti anda untuk kualiti hidup lebih baik.. Duit yang banyak tak mampu berikan apa2 jika kesihatan semakin teruk. 

VIVIX MUNGKIN SATU-SATUNYA PELUANG UNTUK ANDA KEMBALI SIHAT DENGAN IZIN ALLAH

Melabur untuk kesihatan atau anda melebur

Hubungi saya, 
Fb:Nadimah Muhammad
Whatsapp: 014-9408215 

Comments

Popular posts from this blog

7 Zikir Mudah Menjemput Rezeki, kalau diamalkan anda akan terkejut Rezeki datang tak pernah HABIS !!

CARA MENGGUNAKAN STERIMAR UNTUK BAYI SELSEMA

SUSU BADAN CAIR. NI CARA PEKATKAN SUSU BADAN