PERLU KE MAKAN VITAMIN?

Aku dah makan ikut piramid makanan.

Ehhhh. Kenapa nak makan supplement lagi nyer? Aku dah makan lengkap dah. Piramid makanan tu pon aku dah hafal dah, hari makan sebijik2 ikut piramid.

Lengkap dah semua vitamin yang badan aku perlukan.

Hari2 aku dah joging. Sihat je ni badan aku. Tak payah laaaa nak suggest aku ambik supplement lagi.

Kalau orang sakit pon, makan je lah ubat. Senang je. Sibuk dengan suplement. Nanti jadi lagi sakit adalah.

Ni lah antara komen dan feedback bila approach kawan2 yang memang menjaga makan. Hoho.

Tapi tahu tak korang, kalau dulu uols ikut piramid makan mungkin semua nutrisi yang diperlukan badan cukup. Betul2 satisfied ikut RDA cadangkan.

Tapi itu dulu. Bukan sekarang.

Dulu sebiji oren cukup untuk bagi 100miligram vitamin C. Tapi sekarang 50 biji oren baru bagi 100miligram vitamin C.

Bumi kita sekarang bukan saje tandus sebab kemarau. Tapi tandus dengan zat galian bumi. Zat semulajadi pada tanah dah banyak sangat kurang sebab pembangunan dan pencemaran. Buah oren sekarang dah tak dapat zat dari tanah lagi dah walaupon ia masih buah oren.

Penggunaan racun serangga secara berleluasa menurunkan lagi vitamin pada tumbuhan, meningkatkan kadar toksin dalam makanan yang kita makan. So, bukan vitamin je kita dapat, toksik pon kita dapat.



Padi dulu dituai setaun 2kali je. Sekarang dituai berkali2. Dah melawan hukum alam dia da. Nutrisi pada padi tak cukup sebab tempoh tanah nak kembalikan nutrisi dah pendek.. Baja lagi, racun lagi nak suruh cepat besar untuk harvest. Semua dah menjadi punca racun dan toksik pada badan. Adehhhhh.

Tu yang makan semua dah cukup lengkap, tapi masih lagi rasa badan tak bermaya, kurang tenaga, cepat selsema dan cepat jatuh sakit. Makan sayur banyak dah, exercise regularly dah, tapi masih lagi ada masalah kanser. Huuuuuu..sebab racun serangga pada sayur dan hormon pada ayam sangat banyak.


Tu yang ayam sekarang gemuk gemuk.gemuk  hormon, bukan gemuk protein. Ayam je lahh sumber protein paling murah. Ikan kembung dah RM 15-16 sekilo. Nak jimat kan? Janji protein padahal toksin.

Mengikut kajian landmark study yang dijalankan pada orang yang tak makan apa2 supplement versus orang yang makan suplement lain dan makan shaklee, orang yang makan shaklee ni lebih baik kesihatan dia dari pelbagai segi dan aspek.

Jadi, orang yang makan suplement shaklee lebih sihat. Sebab nutrisi lompong2 daripada makanan2 biasa dah diisi penuh dengan supplement shaklee. Baru betul-betul sihat.

Makan supplement, makan makanan biasa jugak. Baru win win. Jangan pulak tak nak makan terus makanan biasa. Supplement not as substitution yer. Dan vitamin bukan lagi pilihan untuk hidup lebih sihat.


Pilih makanan yang sihat,cukupkan nutrisi dengan vitamin Shaklee. Dan jangan lupa exercise walaupon udara penuh pemcemaran asap kereta dan asap kilang. Hoho

Hubungi Nadim untuk dapatkan supement kesihatan anda.


Nadim 014-9408215

#tsunamishaklee
#G14

Comments

Popular posts from this blog

7 Zikir Mudah Menjemput Rezeki, kalau diamalkan anda akan terkejut Rezeki datang tak pernah HABIS !!

CARA MENGGUNAKAN STERIMAR UNTUK BAYI SELSEMA

SUSU BADAN CAIR. NI CARA PEKATKAN SUSU BADAN