KENAPA BOTOL VITAMIN SHAKLEE WARNA PUTIH



.
Hai semua.. Wonder tak korang kenapa la hai Shaklee punya suplement semuanya guna botol plastic warna putih? 

Kenapa bukan warna pink?
Hitam? 
Biru? 
Purple?
Atau translucent color? 
Atau clear color? 
Kenapa PLASTIC bukan KACA?

.
Ha, tahap kajian shaklee bukan hanya pada raw material dan finished product Shaklee je okeyh. Packaging pon termasuk dalam research saintis Shaklee. 

.
Warna putih sifatnya memantulkan kesemua spektrum cahaya..tak serap. Serapan spektrum cahaya akan menyebabkan haba terkumpul pada botol dan memanaskan botol. 

.
Jadi, bila guna botol warna putih, suplement yang ada dalam botol ni tidak terdedah kepada haba atau suhu tinggi untuk menjamin kesegaran dan kualiti vitamin. Ni penting ye. 


.
Especially vitamin yang dalam bentul softgel. Softgel vitamin sangat tidak boleh terdedah pada cahaya dan haba. Mesti simpan pada suhu bilik supaya gel tak cair, mengembang dan pecah.


Suplement yang dalam bentuk kaplet atau biji macam ubatan masih boleh diterima sebab takkan mencair, tapi kualiti mungkin akan sedikit berbeza daripada yang disimpan pada suhu bilik. 

Lagi satu, kaca sifat dia mudah pecah. Not good untuk transport. Dan mudah dimasuki cahaya. Not good for vitamin's quality. 


And vivix botol dia translucent red color. Why? Sebab dia adalah cecair jus buahan. Benda yang sifat cecair ni of course consumer nak tengok berapa banyak lagi baki jus ni kan?ha. Nampak tak part marketing di situ? Akan tetapi jangan lupa, Vivix perlu disimpan di dalam peti sejuk yer kawan2. And vivix tidak akan membeku jika disimpan dalam freezer part!


.
Anda dapat sesuatu harini?

.
Jika anda faham, lets share it out! 

.
Berminat nak rasai #shakleeeffect ? Wassap Nadim 014-9408215


#pengedarshakleemeru
#lifeisamazing
#science

Comments

Popular posts from this blog

7 Zikir Mudah Menjemput Rezeki, kalau diamalkan anda akan terkejut Rezeki datang tak pernah HABIS !!

CARA MENGGUNAKAN STERIMAR UNTUK BAYI SELSEMA

SUSU BADAN CAIR. NI CARA PEKATKAN SUSU BADAN