KRIM UNTUK RUAM BAYI

Sedih melihat anak tak selesa tidur, tergaru-garu dan menangis gatal sebab ruam. Krim untuk ruam bayi sangat membantu mereka tidur lebih selesa.

Tapi, banyak sangat krim untuk ruam bayi di pasaran. Mana yang sesuai dan selamat untuk ruam bayi?

Ruam pada anak Puan Royanti Baruddin muncul dan jadi teruk alahan pada lampin

Ruam.
Boleh terjadi pada pipi, kulit seluruh badan san juga pada bahagian yang bersentuhan dengan lampin. Tak kira lampin pakai buang atau lampin jenis kain. Ruam susu juga kerap terjadi pada bayi susu ibu.

RUAM SUSU
Bukan kerana bayi itu tidak sesuai dengan susu ibunya. Tu tak mungkin. Susu ibu adalah yang terbaik untuk si anak. Susu ibu mungkin ada mengandungi protein yang anak alah. Contohnya ibu makan daging merah. Kebanyakan anak yang ada alahan kulit, daging merah sangat menyebabkan ruamnya semakin teruk.

RUAM LAMPIN
Kerap terjadi pada anak yang kurang sesuai jenis diapers dengannya. Pemilihan diapers yang sesuai sangat penting, dan ibu bapa perlu memerhati setiap kali jenama lampin ditukar. Penukaran lampin yang kerap juga amat perlu untuk atasi masalah ruam lampin ni.

Bagaimana mengenal pasti anak ada masalah ruam lampin? Bagi mereka yang ada anak sebegini, mudah saja untuk mengesannya. Kawasan sekitar punggung, celah-celah kemaluan dan sekitar lipatan akan kelihatan kemerah-merahan, melecet sama ada kering atau sangat basah dan timbul bintik-bintik kegatalan.

Ruam di sekitar kawasan kemaluan akan menyebabkan anak menangis lebih teruk setiap kali membuang air kecil atau cirit-birit. Sangat pedih!

Ruam lampin juga boleh terjadi pada wanita haid!

KRIM UNTUK RUAM LAMPIN DAN RUAM PIPI

Pemilihan krim yang selamat dan berkesan menjadi matlamat setiap ibu-bapa yang anak mereka ada masalah ruam lampin dan ruam pipi.

Krim yang ada bahan kimia berbahaya sebagai pengawet boleh menyebabkan ruam hilang sekejap dan kembali menjadi lebih teruk lagi daripada asalnya. Kulit yang lembut akan lebih memerah dan menjadi lebih kasar.

KRIM 100% SEMULAJADI TANPA BAHAN KIMIA DAN PARABEN





Nadim pon memilih untuk gunakan Herbal Blend Shaklee pada Zayyad seawal umur hidupnya. Masa tu berpantang di Kelantan, cuacanya sangat panas. Lepas mandi 5 minit je, badan dah berpeluh seperti lepas berlari pusing sekeliling padang! Baju pon tak nak pakai tuhh

Memang Zayyad sangat tak selesa. Ruam mula timbul di seluruh badannya especially di bahagian lipatan dan celah-celah yang tersembunyi. Alhamdulillah, herbal blend adalah krim yang sangat ajaib.

Sapu-sapu je setiap kali lepas mandi, ruamnya tak melarat dan semakin baik. Kini Zayyad dah pon setahun 9 bulan umurnya, hanya 2-3 garis parut sahaja ada di kakinya akibat menggaru atau terjatuh. Parut-parut lain akibat nyamuk atau luka memang tiada di badannya. Kudis pon tak pernah naik walaupon kekadang ada masanya Zayyad bermain selut dan pasir😊



Apa Kelebihan Krim Herbal Blend ini ?

  1. Melembutkan kulit 
  2. Merawat ruam susu / ruam panas / ruam lampin / muka / kepala
  3. Menghilangkan luka dan merawat eczema
  4. Melegakan gigitan serangga / nyamuk
  5. Merawat kulit gatal
  6. Menghilangkan parut jerawat / parut chicken pox
  7. Losyen harian untuk kulit kering
  8. Krim urut badan lenguh
  9. Merawat kesan luka melecur
  10. Melegakan badan / kepala ketika tidak sihat
  11. Merawat eczema dan gatal-gatal akibat gigitan serangga
  12. Ubat luka atau melecur
  13. Luka pada puting bagi ibu-ibu menyusu
  14. Menghilangkan parut
  15. Losyen harian
  16. Baik untuk demam ( disapu di seluruh badan dan setengah jam akan berpeluh bermakna badan sedang respons pada krim tersebut bagi mengeluarkan haba berlebihan dalam badan).
  17. Membuang angin pada perut bagi memberi keselesaan pada perut anda
  18. Membuang selulit serta memecahkan lemak berlebihan.
  19. Menghilangkan tumit merekah
  20. Mengecutkan jerawat yang baru muncul
Kandungan utama Herbal Blend
1. Yarrow 
Yang ni adalah tumbuhan herba yang digunakan sejak dulu kala lagi untuk berhentikan luka-luka kecil. Sifat dia juga seperti antiseptik untuk menghalang kuman dan anti radang

2. Horse Chestnut 
Ni juga adalah bahan yang membantu bertindak seperti antiseptik, anti radang dan edema. 

3. Daun Sage
Tumbuhan ni mengandungi Phenolic acid yang membantu mengecutkan bengkak dan merawat luka

4. Daun rosemary
Aroma daun rosemary banyak digunakan untuk menghalang gigitan serangga taw. Orang-orang dulu jugak letak dalam masakan untuk membantu meningkatkan imunisasi secara semulajadi. 



Hanya RM 37.50 sahaja. 

Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya.

Sekiranya anda berada di sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Teluk Panglima Garang, Kota Kemuning

Nadimah Muhammad
014-9408215
Cod: Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Teluk Panglima Garang, Kota Kemuning




Comments

Popular posts from this blog

7 Zikir Mudah Menjemput Rezeki, kalau diamalkan anda akan terkejut Rezeki datang tak pernah HABIS !!

CARA MENGGUNAKAN STERIMAR UNTUK BAYI SELSEMA

SUSU BADAN CAIR. NI CARA PEKATKAN SUSU BADAN