IKHTIAR HAMIL UNTUK PESAKIT PCOS

Rahim yang pernah bermasalah fibroid, cyst dan PCOS sangat susah untuk mengandung. Ramai sangat yang mencuba. Tapi temui kegagalan. Sini saya kongsikan kisah ikhtiar hamil untuk pesakit PCOS yang berjaya. 

Kisah ini diceritakan oleh Puan Atiqah Zaba. 
............................

Kisah saya dengan shaklee bermula dari tahun 2013 lagi.. Tapi set yang sangat terkesan pada saya ialah set ikhtiar hamil yang saya ambil selepas saya bernikah. 
.

Kisahnya bermula bila lebih dari 48 hari selepas nikah saya tak period. Mulanya dah gembira kononnya hamil. Tapi bila buat ujian kehamilan keputusannya negatif..Lebih dari 10 ujian saya cuba.Dari murah hingga lah mahal..Pertama kalikan teruja lebih. 
.

Selepas mendapat pandangan dari rakan sekerja, mereka cadangkan saya cuba buat pemeriksaan doktor pakar sakit puan.Beberapa ujian di jalankan antaranya ujian ultrasound dan ujian darah.
.

Hasil daripada kedua-duanya mengesahkan saya mendalami Polysistic ovarian cyst (pcos) dimana punca utama daripada berat badan yang meningkat secara tiba-tiba yang mengganggu hormon di dalam badan. 
.

Lebih hormon  luteinising (LH) dihasilkan berbanding hormon perangsang folikel (FSH), yang menyebabkan folikel-folikel pada ovari menghasilkan lebih banyak hormon testosteron (hormon lelaki) berbanding hormon wanita iaitu estrogen. 
.

Kelenjar adrenal juga mula meningkatkan penghasilkan testosteron.Terlalu banyak testosteron menghalang ovulasi, di samping simptom-simptom lain yang berkaitan dengan sindrom ini.



Estrogen masih lagi dihasilkan, tetapi oleh kerana folikel-folikel yang dihasilkan tidak mencapai tahap kematangan yang mencukupi sewaktu progesteron mula meningkat, ia menyebabkan wanita yang mengalami PCOS akan mendapati mereka kekurangan hormon progesteron.Sekaligus sukar untuk hamil. 
.

Doktor menyarankan saya untuk mengambil ubat bagi membetulkan semula hormon dalam badan. Tapi salah satu akibatnya, period takkan datang selagi ubat itu di ambil. Selain itu doktor juga menyarankan saya mula menjaga makan juga bersenam secara berkala. 
.

Disebabkan oleh ubat itu akan memberi kesan sampingan lain, saya cuba berikhtiar dengan set kesuburan shaklee. Alhamdulillah berkat usaha, menjaga makan, dan kebetulan bulan puasa masa itu, saya berjaya menurunkan berat badan sebanyak 5kg.



Usaha yang tidak putus asa disamping berdoa semoga dipermudahkan semuanya.. 2 minggu selepas raya result ujian kehamilan saya positif.Kalau ikutkan tak habis lagi set kehamilan yang saya ambil tu saya sambung makan sepanjang tempoh hamil.

..................

Alhamdulillah. Tahniah Iqa! 

Anda bermasalah PCOS juga?

Ikuti cara Puan Atiqah untuk berikhtiar mendapat zuriatnya sendiri. 

Hubungi saya seperti di bawah:

Rakan Shaklee Anda
Nadimah Muhammad (Nadim)

♥ WhatsApp : 014-9408215♥ Call / message: 011-10408215
♥ FB Page: gerobok Sihat
♥ FB : Nadimah Muhammad
♥ COD : Jalan Kebun, Kg Kebun Baru, Teluk Panglima Garang, Kota Kemuning, Shah Alam, Subang Jaya dan sekitarnya

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

Comments

Popular posts from this blog

7 Zikir Mudah Menjemput Rezeki, kalau diamalkan anda akan terkejut Rezeki datang tak pernah HABIS !!

CARA MENGGUNAKAN STERIMAR UNTUK BAYI SELSEMA

SUSU BADAN CAIR. NI CARA PEKATKAN SUSU BADAN