KESAN PENUAAN JELAS PADA BADAN KITA

Hai assalamualaikum semua. Harini nadim nak ceritakan tentang beberapa kesan penuaan yang terjadi pada badan kita. Yang mana kesan ini akan semakin ketara bila umur mencecah 30 tahun dan ke atas.

Ada 4 tanda penuaan yang jelas dapat dilihat pada badan kita. Antaranya ialah:

1. Kulit mula kendur, dan timbul garis-garis halus. Ianya semakin ketara bila kita semakin tua dan lagi bertambah teruk kalau terdedah pada haba yang terlalu lama.  

Selain kulit yang mula kendur, tak semestinya pada muka je yer. Pada bahagian badan pon sama. Muka kita akan mula alami masalah tompok-tompok hitam jeragat. Ngeri! 

2. Rambut mula gugur lebih serius daripada sebelumnya. 

Perasan kan, bila kita mula berkahwin, mengandung dan menyusukan anak, rambut ni semakin hari semakin banyak pulak yang gugur. Especially bila lepas bersalin dan anak umur sekitar 4 bulan ke atas. 

Yup, ini juga tanda penuaan! 

3. Kuku mulai rapuh. Sekejap sekejap patah, sekejap sekejap terkoyak, sekejap sekejap jadi tajam tepi-tepi tu. 

Ada juga sesetengah orang alami masalah bawah kuku jadi bintik-bintik putih. 

Yeszzaaa, betul. Ini juga tanda penuaan! 

4. Yang ni paling ketara dan sangat obvious yang badan kita sudah tua! 

Masalah sendi mula dirasai, dan sakit-sakit badan. Bila berjalan rasa sakit sana sini especially di bahagian sendi termasuklah pada lutut dan di bahagian pinggul. 

Sakit-sakit badan tu biasa lah, dah jadi mak-mak, buat banyak kerja memang akan sakit badan. Yang ayah-ayah mungkin lambat sedikit, unless memang dia kerja non-stop dan angkat berat-berat. 

Okay, so sekarang faham dah tentang kesan penuaan yang sebenarnya boleh kita nampak jelas pada badan kita? 

Nadim sebenarnya nak tunjuk satu produk yang sangat sangat sangat bagus untuk melambatkan kesan penuaan ni supaya kita lebih cergas, lebih aktif dan sentiasa enjoy life kita sekarang until 50-60 an. Nak main dengan anak cucu, mesti kene kuat! 

Kalau tak, macam mana nak kejar mereka, hilanglah atau kuranglah kualiti menjadi seorang atuk dan nenek. Mak mak pon makin tak selesa nak mengurus rumah tangga kalau kita tak atasi masalah kesan penuaan ni. 

Jom tonton video ni


Comments

Popular posts from this blog

7 Zikir Mudah Menjemput Rezeki, kalau diamalkan anda akan terkejut Rezeki datang tak pernah HABIS !!

CARA MENGGUNAKAN STERIMAR UNTUK BAYI SELSEMA

SUSU BADAN CAIR. NI CARA PEKATKAN SUSU BADAN