NAK VITAMIN SELAMAT? CARI YANG ADA LANDMARK STUDY

Anda sedang mencari supplement brand yang paling selamat untuk diambil? Baca ni. 

Last week nadim tersempat join sesi 2 org doktor di IKIMfm tentang "supplement perlu atau tidak"

So harini nadim nak share sikit lah pasal vitamin, dah memandangkan supplement tu memang perlu. 

Supplement normally orang kita panggilnya sebagai vitamin. Tapi tak kurang jugak masih ada yang panggilnya sebagai ubat. Ubat tak sama taw. Ubat ni memang medicine yang disenaraikan daripada farmasi, ada control tersendiri, dan hanya doktor atau pegawai farmasi bertauliah je yang boleh bagi deskripsi. 

Berbanding vitamin dan supplement,  nutritionist dan doktor serta orang yang belajar detail boleh bagi deskripsi. Normally deskripsi ni pon dah ikut cadangan pemakanan syarikat pengeluar. 

Okay back to vitamin yang selamat perlu ada landmark study. 

Kalau nak cakap pasal kelulusan KKM, ada no sirim and sebagainya, semua produk hatta yang ada paraben dan merkuri pon dapat ni semua. Kalau takde, memang kene reject awal-awal la. 



Ape itu Landmark Study ?

Landmark study bermaksud kajian yang dilakukan bertujuan untuk membuktikan sesuatu perkara tu bagus atau tidak, dan ianya dinilai dan dilihat oleh PIHAK KETIGA yanh takde kepentingan ke atas produk tersebut. 

Dan sebenarnya, untuk supplement dan vitamin, hanya SYARIKAT SHAKLEE CORPORATION sahaja syarikat yang mengeluarkan produk supplement yang ada LANDMARK STUDY. 

CEO Shaklee sekarang iaitu Mr. Roger Barnett sangat komited nak buat landmark study sebelum dia beli shaklee masa memula dulu. Sebab dia tak puas hati orang dok kecoh shaklee ni bagus la ape la. Semua company boleh cakap produk mereka bagus. Tapi bab betul ke bagus?

So pada tahun 2007, Roger Barnett telah melantik National Health and Nutrition Examination Survey (NHANES) iaitu satu badan survey di bawah National Center for Health Statistics (NCHS) yang mempunyai reputasi tinggi dalam membuat survey berkaitan dengan status kesihatan dan nutrisi penduduk US untuk membuat landmark study berkaitan Shaklee. 

Dalam landmark study ni, ada 3 kumpulan:

🌸 kumpulan pertama adalah yang tak ambik apa-apa suplement( 600 ORANG )
🌸 kumpulan kedua adalah yang ambik sejenis sahaja suplement brand lain ( 176 ORANG )
🌸kumpulan ketiga pula mereka yang ambik lebih daripada sejenis suplement shaklee lebih daripada 20 tahun (278 ORANG )

Daripada survey ni, P value (untuk faktor statistik) yang biasanya kalau nak bagus adalah bawah 0.005, tapi P- value untuk kajian ni ke atas peserta daripada mumpulan ketiga adalah bawah 0.001! Sangat hebat.  

Keberkesanan sesuatu supplemen itu kita kene tengok dalam tempoh masa yang lama. Bukan jangka masa yang singkat. Kalau setakat makan harini, sebulan je dah baik. Everyone can claim kan. Tapi kesan for the future use kita tak taw. 

So, Landmark study mengambil masa dan keadaan yang sepatutnya Kerana penyakit yang berlaku mengambil masa 10-30 tahun. Thats why juga, statistik ni tidak diambil dalam kelompok yang tertutup seperti mana statistik yang kita selalu buat. Pengaruh gaya hidup dan pengambilan makanan lain juga mempengaruhi terjadinya sesuatu penyakit.

So, daripada landmark study apa result? 

Nah tengok table di bawah ni.

Pengguna shaklee diwakilkan dengan column berwarna hijau. Kajian bukan sahaja meliputi survey, tapi juga dengan ujian darah. 

Daripada kesemua faktor yang menjadi teras ujikaji landmark study ni, mereka yang makan supplement shaklee lebih 20 tahun kesemuanya menunjukkan result yang sangat bagus! 

Salah satunya, C-reactive protein. Atau dengan kata lainnya, keadaan buah pinggang, ada protein reactive tak? Kalau tinggi maksudnya ada tendency buah pinggang bermasalah. And shaklee user? The lowest risk! 

Ingat yer, cari supplement untuk kita consume ni apa yang kita kene consider adalah kesihatan organ kita. Semakin baik ke atau semakin buruk? Kalau ambik supplement membebankan buah pinggang, BETTER STOP!

Bagi yang masih tercari suplement apa nak makan untuk dapatkan kesihatan yang baik dan lindungi daripada radikel bebas serta penuaan, nadim highly recommend shaklee. bukan nak overclaim tapi inshaa Allah selamat

Always safe | Always work | Always green
Selamat      | Berkesan     | Semulajadi

Rakan Shaklee Anda
Nadimah Muhammad (Nadim)

♥ WhatsApp : 014-9408215♥ Call / message: 011-10408215
♥ FB Page: gerobok Sihat
♥ FB : Nadimah Muhammad
♥ COD : Jalan Kebun, Kg Kebun Baru, Teluk Panglima Garang, Kota Kemuning, Shah Alam, Subang Jaya dan sekitarnya

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

Comments

Popular posts from this blog

7 Zikir Mudah Menjemput Rezeki, kalau diamalkan anda akan terkejut Rezeki datang tak pernah HABIS !!

CARA MENGGUNAKAN STERIMAR UNTUK BAYI SELSEMA

SUSU BADAN CAIR. NI CARA PEKATKAN SUSU BADAN