SUPPLEMENT KALSIUM TERBAIK

Anda mencari supplement kalsium yang terbaik? 

KENAPA KALSIUM SHAKLEE BERBEZA DENGAN KALSIUM LAIN? 

Ha, straight to the point

Sape sini ambik supplement kalsium selain daripada susu dan yogurt? 

Tulang kita ni merupakan sistem sokongan tubuh yang amat penting untuk kita pastikan supaya dia kekal kuat dan sihat. 

Tubuh kita membina tulang baru dengan ceoat dan pantas, tapi bila umur kita semakin meningkat dan semakin tua, tulang kita ni lebih banyak yang hilang berbanding yang dibina. 

Hakikat inilah menjadikannya penting untuk kita bekalkan tulang dengan nutrien pembina-tulang yang berkualiti. Kalau tak cukup tu yang menyebabkan tulang rapuh, menipis dan mudah patah atau retak. Especially pada wanita. 

Daripada masa kita mula didatangi haid lagi, kalsium dalam badan kita semakin berkurang setiap bulan. Bila mengandung, baby dalam perut pula mula mengambil kalsium daripada ibunya kemudian diteruskan lagi dengan penyusuan susu ibu. Disebabkan itulah, kalau kita perasan, golongan ibu lebih cepat bongkok dan lebih mudah jatuh bila licin atau tergelongsor. 

Disebabkan itu, mengambil makanan tinggi dengan sumber kalsium seperti susu, keju, dan supplement kalsium sangat penting especially pada wanita.  

Tahukah anda kebanyakan supplement kalsium adalah dalam bentuk calcium carbonate?

Tapi anda juga boleh temui brands supplement yang mengeluarkan supplement calcium dalam bentuk calcium citrate dan calcium citrate malate. 

Apa beza 3 jenis bentuk supplement calcium @ kalsium ni? 

Kalsium dalam bentuk citrate dan citrate malate normally lebih besar berbanding kapsul untuk kalsium carbonate. Calcium carbonate lebih padat berbanding calcium citrate/citrate malate. 

Tetapi, kalsium dalam bentuk citrate/citrate malate lebih mudah dan mesra untuk mereka yang mengambilnya ketika perut kosong ataupon selepas makan juga untuk golongan veteran. 

Dan calcium citrate/citrate malate lebih mahal sedikit berbanding calcium carbonate 
(source: https://labdoor.com/article/calcium-carbonate-vs-calcium-citrate-which-is-better-for-human-health)

Keistimewaan Ostematrix Shaklee


Diformulasi khas dengan campuran 7 nutrien penting termasuk kalsium, vitamin D, magnesium, zink, kuprum, mangan, dan boron untuk membantu membina ketumpatan tulang. Kaplet bersaiz kecil, mudah ditelan

Berbeza dengan supplement kalsium yang lain, Ostematrix ni digabungkan dalam 3 bentuk terus. Calcium carbonate, calcium citrate dan juga calcium citrate malate (CCM). TUJUANNYA UNTUK PENYERAPAN OPTIMUM pada semua golongan, samaada ketika selepas makan atau ketika perut kosong. Juga untuk mereka yang ada masalah gastrik!

CCM juga dikenali sebagai sumber kalsium yang tidak meningkatkan risiko batu karang di dalam ginjal, bahkan membantu mengelakkan  risiko terjadinya batu karang.
(source: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/18291308/)

Selain daripada itu, OSTEMATRIX™ Shaklee yang dilengkapi dengan 7 minerals dan nutrient ni sangat berbeza dengan supplement kalsium jenama lain. Yer, kerana dilengkapi dengan 7 minerals ni lah. Brand lain, anda perlu beli 2-3 botol yang berbeza baru dapat lengkap sama macam ostematrix. 

7 minerals: 
1. Kalsium - Bahan asas untuk membina tulang
2. Magnesium - Membantu menghantar kalsium kepada tulang
3. Boron - Membantu metabolisme tulang
4. Vitamin D - Merangsang penyerapan kalsium
5. Kuprum, Zink and Mangan - Mengaktifkan enzim yang membantu meningkatkan kepadatan tulang

Berbeza dengan hanya mengambil supplement berbentuk kalsium SAHAJA, kalsium tersebut tidak dalam diserap dengan sempurna ke dalam tulang, dan ia meningkatkan risiko terkena batu karang. 

Vitamin D dan magnesium antara yang paling paling penting untuk serapan kalsium. Kalau takde dua benda ni, kalsium masuk, tapi tak boleh nak diserap. Sama ada keluar balik melalui air kencing, atau mendap di mana-mana organ dan saluran badan kita. 



Graf kat atas ni adalah kajian klinikal pegambilan hanya dua kaplet OsteMatrix® yang menunjukkan peningkatan dalam paras kalsium dalam darah yang sangat signifikan, diukur dalam tempoh 12-jam. Kalsium perlu diserap terlebih dahulu supaya badan boleh menggunakannya untuk membina dan mengekalkan tulang yang kuat.

Dengan gabungan 7 minerals ni lah menjadikan ostematrix the best choice untuk: 

1. elakkan masalah osteoporosis (masalah tulang rapuh), 
2. membantu tulang yang retak dan patah baik dengan cepat,
3. Membantu mengurangkan masalah cramp (termasuklah kejang otot semasa mengandung) dan kebas anggota badan
4. Membantu proses kelancaran membuang air besar tanpa sembelit
5. Membantu mengurangkan masalah buasir
6. Membantu mengurangkan masalah insomnia
7. Membantu tidur yang lebih nyenyak dan berkualiti

Tak suka minum susu? 
Takde masalah. 

Sehari kita orang dewasa perlukan 1000mg kalsium setiap hari. Paling-paling kurang yer 700mg. Tapi dengan susu, cuba perhatikan jumlah kalsium yang dibekalkan berapa banyak. Paling banyak pon 500mg itu pon 2 gelas susu. 

Which mean.........anda tetap perlukan supplement kalsium kalau betul-betul nak jaga tulang supaya sentiasa kuat dan sihat. 

Orang mengandung dan menyusu perlukan 1000-1250mg kalsium yer! Jangna lupa magnesium jugak😊

Mencari pilihan kalsium yang lengkap, cukup dan optimum serapan? 

Tanya lah nadim dan dapatkan ostematrix harini

Testimoni ostematrix






Rakan Shaklee Anda
Nadimah Muhammad (Nadim)

♥ WhatsApp : 014-9408215♥ Call / message: 011-10408215
♥ FB Page: gerobok Sihat
♥ FB : Nadimah Muhammad
♥ COD : Jalan Kebun, Kg Kebun Baru, Teluk Panglima Garang, Kota Kemuning, Shah Alam, Subang Jaya dan sekitarnya

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

Comments

Popular posts from this blog

5 CARA KELUARKAN SUSU BADAN YANG SEDIKIT SELEPAS BERSALIN

CARA MENGGUNAKAN STERIMAR UNTUK BAYI SELSEMA

SENARAI PANTANG LARANG G6PD