CARA SEGARKAN SAYUR YANG LAYU

Jangan risau. Sayur yang layu boleh jadi segar balik taw bila kene caranya. 

Bila kita pergi pasar, tengok sayur segar-segar kan. Tapi bila dah balik rumah, sehari dua terus layu sawi tu. Sawi la especially sebab senang layu kan. 

Ha, harini nadim nak share macam mana nak buat sayur yang layu tu kembali segar dan crunchy bila dimakan. 

Cara ni sebenarnya dikongsikan daripada Ummi Faezah Ismail, yang dah pon gunakan cara ni selama 20 tahun lagi. 


Ummi Faezah hanya gunakan 2-3 titik cecair serbaguna basic H Shaklee sahaja ke dalam bekas berisi air, kemudian rendamkan satur selama 15 minit. Sayur yang layu tadi kembali segar dan rangup taw. 


Jom kita tengok apa benda basic H ni. 

Basic H merupakan cecair pencuci yang dihasilkan oleh Shaklee sejak tahun 1960 lagi. Ianya merupakan cecair pencuci yang pertama di dunia yang tidak mengandungi sebarang toksik dan bersifat terbiodegradasi. 

Kaedah Mencuci Secara Semula Jadi Tanpa Racun

Setiap botol Basic H2 Organic Super Cleaning Concentrate dengan kepekatan berganda ini sungguh selamat digunakan dan dilengkapi kuasa pembersihan yang tinggi untuk menanggalkan kotoran dan minyak dalam sekelip mata. Basic H² berkesan untuk membersihkan tumpahan susu, mengelap tingkap, menyental kotoran pada gril, dan1001 kegunaan lagi

Tahukah Anda?

Kebanyakan pencuci serba guna yang ada dalam pasaran kita ni mengandungi toksin yang boleh disedut atau diserap melalui kulit.

Pelarut sintetik boleh mengganggu keseimbangan hormon kita especially pada mereka yang sering terdedah dengan jumlah yang berlebihan setiap hari. 

Jika dilihat pada tukang cuci, mostly kulit tangan dan muka hadapi masalah menggelupas, kering dan keradangan. Ni berpunca daripada bahan pencuci yang digunakan. 

  • Pelarut organik seperti butyl cellosolve merupakan toksin saraf dan boleh merengsakan hidung. Manakala,
  • Morpholine, sejenis toksin berbahaya, boleh mengakibatkan kerosakan hati atau buah pinggang. 
  • Dan pencuci kaca yang sering digunakan oleh cleaner untuk mencuci tingkap kebanyakannya mengandungi ammonia, sejenis racun yang boleh merengsakan kulit, mata dan sistem pernafasan
Masa untuk anda menukarkan cecair pencuci anda. Selain sayur yang segar, kesihatan badan dan alam sekitar juga semakin terpelihara.


Rakan Shaklee Anda
Nadimah Muhammad (Nadim)

♥ WhatsApp : 014-9408215♥ Call / message: 011-10408215
♥ FB Page: gerobok Sihat
♥ FB : Nadimah Muhammad
♥ COD : Jalan Kebun, Kg Kebun Baru, Teluk Panglima Garang, Kota Kemuning, Shah Alam, Subang Jaya dan sekitarnya

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

7 Zikir Mudah Menjemput Rezeki, kalau diamalkan anda akan terkejut Rezeki datang tak pernah HABIS !!

CARA MENGGUNAKAN STERIMAR UNTUK BAYI SELSEMA

SUSU BADAN CAIR. NI CARA PEKATKAN SUSU BADAN